2016. október 3., hétfő

Sült paradicsom krémleves cheddaros pirítóssal



Nemcsak az (volt) a jó meghosszabbított nyárban, hogy nyár van, hanem az, hogy a szeptember végi piac még mindig tele volt a  jobbnál jobb nyári zöldségekkel.
Ez a leves pedig annyira jó lett az édes paradicsomokból, hogy gyorsan vettem még a hétvégén megint  pár kilót, meg is sütöttem, lemixeltem, és a fagyasztóban várja a csúnya novemberi hétvégéket, amikor majd egy kis nyarat varázsol az asztalra - akkor, amikor az igazi paradicsomokra még hosszú hónapokat kell várni.

Hozzávalók:( 4 személyre)

1 kg paradicsom
3 ág friss rozmaring
1ek.nádcukor
4-6 dl húsleves
2 gerezd fokhagyma
friss bazsalikomlevelek
4ek. tejszín
2 tk.só
bors

15 dkg cheddar sajt
4 szelet kenyér


A paradicsomokat félbevágtam,sótőpapírral bélelt nagy tepsiben raktam, megszórtam a cukorral, sóztam, rámorzsoltam a rozmaringleveleket és 180 fokos sütőben kb. egy órát sütöttem - ekkorra már kezdett megpirulni a szélük, és szemmel láthatóan összeestek.
Botmixerrel pürésítettem, annyi levest öntöttem hozzá, hogy kb egy liter legyen, hozzáadtam a szétnyomott fokhagymát, a felaprított bazsalikomleveleket, átforraltam és kevés tejszínnel kerekítettem. Ekkor kell még utánakóstolni, hogy kell-e bele só,vagy más kedvünkre való fűszer.

A kenyérszeletek egyik oldalát megpirítottam,a másik oldalát megszórtam a cheddarral és pár percre a grill alá tettem. 



Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails