2016. október 18., kedd

Padlizsáncurry földimogyoróval és kókusszal



Az elmúlt évek alatt szép csendben curry-rajongók lettünk, többször készül, mint bármilyen pörkölt: a gyerekek kedvence még mindig a csirke tikka masala (naan kenyérrel, sokkal) én jobban szeretem a kifinomultabb mughlai curry-t, de ez a tavalyi kókuszos kesus is nagyon bejött, ha kapok zöld currypasztát, akkor biztos van belőle szintén csirkével, csináltam már marhahúsból is, de azzal nem volt annyira átütő, hogy ide felkerült volna, meg lemaradt mellőle a szezámmagos laposkenyér, azzal lett volna az igazi... 

Ezt a zöldségcurry-t pedig kétszer is csináltam már ősszel, ahogy a piacon el lehet kapni még az utolsó padlizsánokat, amik már nem nőnek csak kicsi ökölnyire - ők a legfinomabbak.

Nyilván gyerek egyben még ekkora zöldséget sem eszik meg,ezért kétszemélyes adag készült, de majd fogom ezt a fűszerkombinációt húshoz is használni, mert nagyon finom: a mogyoró-kókusz-tamarindpaszta (ázsiai/kínai élelmiszerboltokban kapható/online is elérhető itthon is, de lehet helyettesíteni is simán) édes-sós-pörkölt-savanykás kombinációja a sok klasszikus curry-fűszerrel nagyon ütős lett. 
A második adagot egy kis habaneroval küldtem meg, mert már nem volt elég sima chili itthon, igen, ebben  azért inkább a csípős (nagyon csípős) dominált :)

Hozzávalók: (2 személyre)

40 dkg bébipadlizsán
-a fűszerezéshez:
1ek. római kömény
2 tk.chilipor
2 tk.őrölt kurkuma
1 tk só

1 vöröshagyma, apróra vágva
1tk. fehér mustármag
2 ek.olaj

4 dl víz
4 dkg kókuszreszelék
4 dkg pörkölt földimogyoró
2 ek. tamarindpaszta (vagy: 1 lime leve és 2 ek.sűrű házi barackdzsem)
2 szárított thai chili

2 tk. barna nádcukor(kókuszvirágcukor, annak, aki tart otthon)

köretként: főtt rizs



 A fűszerezéshez a hozzávalókat elkevertem (a római köményt mozsárban megtörtem), a padlizsánokat alul keresztben félig bevágtam és kissé szétnyitva, kiskanállal a vágásokba szórtam az elkevert fűszerek kb. felét.Félreraktam.

Az olajat megforrósítottam, hozzáadtam a mustármagot, megvártam, míg pattogni kezd, majd beleraktam a hagymát és kevés sóval kevergetve üvegesre pirítottam. A padlizsánokat a hagymára rakosgattam és minden oldalukon átforgatva kissé átforrósítottam. Hozzászórtam a kimaradt fűszert és aláöntöttem kb. egy decit a vízből, lefedtem és hagytam párolódni.

Botmixerrel pürésítettem a kókuszreszeléket, a földimogyorót,a chiliket  és a tamarindpasztát a maradék vízzel együtt, és mikor a padlizsánok már félig megpárolódtak (ez kb. 15 perc) hozzáadtam, belekevertem a nádcukrot is és további 10 percig főztem, ekkorra a padlizsánok is átpárolódtak, de a húsuk még nem esett szét.

Szükség esetén a végén sózzuk: én sós földimogyorót használtam, így pont elég sós lett.

A recept erről a szépséges indiai blogról származik.




Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails