2016. szeptember 29., csütörtök

Mogyorós-krémsajtos füge tartelette


Az egyik legjobb gyümölcs ősszel: lehet édesen, lehet sósan, tésztához, salátába, köretnek hús mellé, párosítani sajtokkal, csonthéjasokkal, alkohollal: a füge egyszerűen mindenhogy jó. És bár a tartelette kicsit menő név egy egyszerű kész vajastészta-korongnak, a végén mégiscsak menő sütit kapunk, köszönhetően persze a fügének.

Hozzávalók: (4 személyre)

6 füge
egy csomag készre nyújtott vajastészta
1 doboz (200 gr) krémsajt
1 marék mogyoró
4 dkg barna nádcukor
néhány teáskanál méz
pár tekerésnyi frissen őrölt bors


A vajastésztából  4 db, 10 cm átmérőjű kört vágtam, megkentem a krémsajttal, körben egy centinyi helyet hagyva,  megszórtam a nádcukorral, körben rárakosgattam a  vékony szeletekre vágott fügét, borsoztam, megszórtam a tört mogyoróval, meglocsoltam mézzel és 200 fokra előmelegített sütőben kb. 15 perc alatt átsütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails