2011. augusztus 15., hétfő

Kókuszos-nektarinos keksz



Tulajdonképpen egy kép miatt született ez a keksz, amit láttam valahol; jó lenne, ha minden csináljunk-valami-olyasmit ötlet ilyen klassz eredménnyel végződne. A kókuszos kekszalap ropogós (a sárgabarackos-mascarponés pite tésztájának arányai  volt a  kiindulópont ), amikor kijön a sütőből, és ha rácson tároljuk a sütiket, akkor nem szárad ki és el sem ázik a nektarinoktól. Legközelebb kenek a gyümölcs alá kevés lekvárt is, ez volt a tesztverzió, és nagyon jól sikerült: a ropogós kókusz és az éppen sült gyümölcs jól kiegészítették egymást.
Igaz,a biztonsági (ha-a-gyerekenek-nem-ízlik-a-nektarinos) pár darab  kókuszos-csokivalszórt   előbb elfogyott...

Hozzávalók:

12 dkg liszt
1 kk. sütőpor (ha lehet, akkor Váncza )
7 hideg dkg vaj, felkockázva
3 dkg kókuszreszelék
5 dkg cukor
1 kisebb egész tojás
3 kicsi nektarin

Az első 3 hozzávalót aprítógépben gyorsan morzsásítottam, azután hozzákevertem a többit is. Kicsit puha tészta lett az eredmény, és nem is akartam aznap megcsinálni, ezért egy éjszakát folpackban a hűtőben töltött, de egy óra hűtés mindenképp jár neki.

Kilisztezett munkalapon vékonyra (kb. 3 mm ) nyújtottam, és szögletes kekszkiszúróval kiszaggattam, sütőpapírral bélelt tepsibe raktam. A nektarinokat kimagoztam, a legélesebb késemmel vékonyra szeleteltem, és hármasával elosztottam a szeleteket a tésztán. 180 fokra előmelegített sütőben 12 perc alatt sültek tökéletesre - ekkor kezdett picit pirulni a kekszek széle.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails