2011. augusztus 11., csütörtök

Morzsakéregben sült lazacfilé




Gyors, mint minden hal sütése, látványos, akár előre elkészíthető, csak be kell tenni a sütőbe és 15 percen belül kész az ünnepi vacsora. 
Hasznos akkor is, ha egész nap kerítést csiszolunk, és rájövünk, hogy közben az ebéd témaköre valahogy kikerült a látóterünkből.
Így a köret néhány félbevágott, rozmaringos-mézes körte lett mellé, aminek pont annyi sütés kellett, mint a halnak, lehet, hogy szokatlan köret a lazachoz, de a morzsával együtt szerintem tökéletes volt.

Hozzávalók: (2 személyre)

2, 10-15 dkg-os  lazacfilé szelet
-a morzsához:
8 dkg kenyér/zsemlemorzsa
4 ek. apróra vágott snidling
1 citrom reszelt héja
3 dkg puha vaj
só és bor

2 körte
2 tk méz
2 tek aprított rozmaring

A sütőt 200fokra előmelegítettem.
A morzsa minden hozzávalóját aprítógépben összekevertem - nem kell összeállnia, csak egy picit darabosabb lesz a vajtól. A leszárított lazacszeletek alsónak szánt oldalát belapogattam a morzsa egyharmadával, majd óvatosan a sütőpapírral bélelt tepsire fordítottam őket, a többi morzsát pedig igazságosan elosztottam a tetejükön, és kicsit az oldalukra is lapogattam.

A körtéket félbevágtam, vágott felüket  megkentem a mézzel, megszórtam a rozmaringgal és a hallal együtt raktam a sütőbe

15 perc alatt sült készre, ennél több általában a legvastagabb filének is elég; ha nem a lazac középső részéből van filénk, a sütési idő rövidülhet is. Ha közben a morzsa nagyon pirulna, pici sütőpapírt kell tenni a szeletek tetejére.




Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails