2011. június 23., csütörtök

Vaníliafagyis meggyleves






Hideg.Meggyleves.Most. 
Most kell gyorsan összedobni 3 perc alatt, hogy ebédre tökéletes legyen...és milyen meleg lesz délben...

Hétvégente ez kicsit nehezebb kilogisztikázni, mivel úgy 11 tájban szokott eszembe jutni, ezért részben a kényszerűség szülte ezt a verziót, ami nemisbéka elsőosztályú szederlevesének minimal art kivitelezése. Az évek során sorra jött minden gyümölcsből, nemcsak málnából- tudjátok ahol az a klassz fényképezőgépszíj-belógós kép van :).

Hozzávalók (2-4 személyre, attól függően bírunk-e egyáltalán ilyen melegben másodikfélére gondolni)


40 dkg meggy - én nem magozom
fél liter víz
2-3 ek. méz
1 szegfűszeg
1 késhegynyi fahéj
1 megtört szegfűbors
20 dkg vaníliafagyi
1 jégkockatartónyi jég
opcionálisan 1 dl tejszín

A meggyet a mézzel és a fűszerekkel forrástól számítva 2 percig főztem. Lehúztam a tűzről, belekevertem a vaníliafagyit, kevergetve elolvasztottam benne, azután belezúdítottam a jégkockákat, és a tejszínnel simára kevertem. Ennyi - a jégkockák ellenére ezután még hűteni kell, de majdnem rögtön mehet a hűtőbe.

Ha valaki testesebben szereti 1 tk. étkezési keményítőt és egy teáskanál cukrot keverjen simára kevés vízzel, és még a legeslegelején, a főzést megelőzően keverje össze a meggyel és a vízzel.

Én ennél több fűszert nem teszek bele, valahogy a menzán mindig beledőlt a fahéj a gyümölcslevesekbe, azzal ki lehet kergetni a világból. Ja és lehet nem annyira édes is ez a leves...


2 megjegyzés:

Cukroskata írta...

A menzán nem csak a fahéj dőlt bele, hanem mindig melegen tálalták, és nagy fehér lisztcsomók úsztak benne.

Éva írta...

Ez nagyon finom leves ! Guszta !

Related Posts with Thumbnails