2011. június 29., szerda

Ribizlis-habcsókos pite




Egyszerű: mindent összekeverünk, kenjük, sütjük, kenjük, hosszan szárítjuk Odafigyelősebb vasárnapi ebédkészítés közben kényelmesen elkészíthető, ráadásul ideális olyan háztartásban Ahol Sosincs Elég Tojásfehérje. És azon kivételes receptek közé tartozik mostanában, ahol a szükséges tojásmennyiségből nem marad ki semmi, nincs fölösleges egy darab fehérje, vagy két darab sárgája, ami azután örökre elvész a mélyhűtő által generált negyedik dimenzióban. 
A savanykás ribizlihez pedig jól illik az édes fehérjehab, a trendi pavlovánál diszkrétebb arányokkal.

Hozzávalók: (30x20 cm-es tepsihez)

3 tojás
3 ek. forró víz
12 dkg cukor
5 dkg olvasztott vaj
22 dkg liszt
1 tk sütőpor
5 ek. tej
csipet só
1 kk. vaníliakivonat
15 dkg porcukor
30-40 dkg ribizli

A sütőt 200 fokra előmelegítettem.
A tojások sárgáját habosra kevertem a forró vízzel,fokozatosan  hozzákevertem a cukrot, azután a vajat és a sütőporral átszitált lisztet, majd a tejjel lazítottam a sűrű masszát. Elegyengettem a sütőpapírral bélelt tepsiben és 15 percig sütöttem.

Közben a ribizlit egy villa segítségével leszemeztem, a fehérjéből  a fokozatosan adagolt cukorral és vaníliával kemény, vágható habot vertem, majd belekevertem a ribizlit, és az elősütött tésztára kentem

120 fokra mérsékelt sütőben, kis rést hagyva az ajtónál a gőznek kb. egy  órát szárítottam. Gyorsabban is elkészül kicsit magasabb hőfokon, de akkor a teteje barnulhat.

Az "Édességek" Nova Szakácskönyvsorozatból, némi cukorkarcsúsítással.

5 megjegyzés:

florentine írta...

Azért én ezt megoldom, a női szeszélyt is úgy csinálom mostanában, hogy több fehérjét teszek a tetejére, mint amennyi a tésztában van. Jut is marad is:-)

Éva írta...

Nagyon guszta, a ribizlit nagyon szeretem magát a gyümölcsöt is és a süteményen is nagyon finom tud lenni!

Névtelen írta...

Nagyon finom ez a lepény, évek óta készítem, szezonban, friss ribizlivel minimum egyszer kötelező (azért többször is igen gyorsan el szokott fogyni:). 2 tojásfehérjét én is olvasztok ki még pluszban,

Edit

Piszke írta...

Nálunk ilyen kötelező a grízpudingos-ribizlis kocka, de idén ez kiütötte!

Névtelen írta...

Megcsináltam meggyel, mert nálunk abból volt túltengés. A meggyel sűrűn teleraktam az alsó masszát, úgy sütöttem 15 percig, majd rá jött a sima hab. Attól tartok, fél kiló kimagozott, lédús meggyet nem bírt volna el a hab, sosem száradt volna ki!
Így viszont isteni volt, és nagyon dekoratív, arattam vele :)

Köszi a receptet!

Ildi

Related Posts with Thumbnails