2011. március 24., csütörtök

Málna-örvényes sajttorta




Kit érdekelnek a madzagbikinik és a kockahasak, amikor össze lehet dobni egy ilyen csízkéket, betolni negyedkiló cukrot és rengeteg zsíros krémsajtot ?
És különben is, ez az eddigi legjobb, az egyes számú, ez lesz nálunk mostmár A Sajttorta, míg világ a világ, ilyet kérek magamnak  szülinapi tortának magamtól.

Hozzávalók: (20-22 cm-es formához)

15 dkg zabkeksz (Győri Édes)
3 dkg olvasztott vaj
60 dkg tejszínes krémsajt/soft cheese
22 dkg cukor
1 tk.vaníliakivonat
csipet só
3 tojás

-a málnaörvényhez:
15 dkg fagyasztott málna
2 ek.cukor

A keszet morzsává aprítottam, összekevertem az olvasztott vajjal, a kapcsos forma aljára nyomkodtam és 10 percig elősütöttem. Ezután a  sütő hófokát 165 fokra csökkentettem. 

A felolvadt málnát leturmixoltam, átpasszíroztam és a cukorral tejszínsűrűségűvé forraltam be.

Egy teáskannában vizet forraltam.

Míg a kekszalap sült, a krémsajtot egy nagy, mély tálban 3 percig a kézi mixerrel  nagy fokozaton habosítottam, alacsony fordulaton hozzáadtam a cukrot, a vaníliakivonatot,és  egy csipet sót. Ezután a krém közepébe mélyedést csináltam, beleütöttem 1 tojást, és csak annyi ideig kevertem a mixerrel, míg egynemű lett kevés, körülötte lévő krémmel, majd lapáttal összeforgattam a krém többi 90%-ával. Ugyanígy kevertem hozzá a többi tojást is. Így elkerülhető, hogy a felvert tojással sok levegőbuborék kerüljön a masszába, amitől azután rengeteg kráter jelenne meg sütés közben a torta felszínén.




A krémet a kihűlt kekszalapra öntöttem, a munkalaphoz ütögetve elegyengettem, a feljövő kis buborékokat egy hústűvel kipukkasztgattam :).

A málnaszósszal bepöttyöztem a tortát (legközelebb sűrűbben), és egy fogpiszkálóval meghúzogattam a pöttyöket.

A kapcsos formát alul és körben 3 rétegben hajtogatott alufóliába burkoltam, nehogy a víz belefolyjon, egy nagyobb tepsibe raktam, a sütő középső rácsára tettem,  körbeöntöttem a lobogó vízzel, míg az alufólia engedte, és 165 fokon 65 percig sütöttem. A torta tetejére félidőtől lazán alufóliát raktam. A sütés végére kissé megemelkedik a torta,  - és ekkor még rezgős az egész - de azután kihűlés közben szépen visszasimul, és jól látszik a málnás díszítés is. 

Egy éjszakás hűtés után tálalható, a maradék szósszal.

Martha Stewart receptjét NSHP blogján könyvjelzőztem. 

17 megjegyzés:

Erika írta...

Ennek tényleg nem lehet ellenállni!

bévé írta...

Uh, ez brutális lehet! :)))

Reni írta...

Rendszeresen feladom a diétáimat és valószínűleg ennek a láttán is ugyanígy tennék :D Csodás!

Citromhab írta...

Szerintem én se gondolnék a bikinire ilyen torta mellett:-))

bodzablog írta...

Hűűűű... micsoda gyönyörűség! Egyszer lehet, hogy lekoppintom rólad :)))

Mézeskalács írta...

UHh, nagyon jól néz ki! Hát engem sem érdekelne a diéta a közelében!:))

Piszke írta...

Tényleg érdemes kipróbálni...köszönöm a sok dicséretet :)!

Rita írta...

Annyira hétköznapi dolog, én mégis bajban vagyok a krémsajt kérdéssel. A sajttorták készíthetők mascarponeból is vagy muszáj Philadelphia sajtot venni a tökéletes hatásért? És ha Philadelphia, akkor az a boltban számomra egyértelmű lesz, hogy melyiket? Mert én sót láttam a simában is (de lehet, hogy csak rosszul néztem...) és nem mertem ezért megvenni. És ez a soft cheese ez valami speckó fajtája a Philadelphianak? Köszi!

Piszke írta...

Rita, ez itt a képen például Aldi sima natúr krémsajtból készült.(20 dkg -s egy doboz) Ebben van só, de nem sós igazán, kevesebb cukorral is édes lenne, de az kell az állaghoz.
Soft cheese néven is árulják, pl. Tesco-ban, az is ugyanolyan jó. Én nem tapasztaltam a kész sütiben minőségi különbséget, akár Phillyvel, akár sajátmárkás cuccokkal csináltam.
Msacarpone sem különbözik igazán a krémsajtoktól, csak abban nincs só. Ettem már sajttortát mascarponéból is, sőt csináltam is, de csak olyan recept alapján, amiben azt írták, mascarpone kell bele. Krémsajtot receptben nem helyettesítettem vele, szerintem egyébként működne, de eddig még nem próbáltam ki.

Thrini írta...

Hát ez valami mesés!!!!!!!!!!
Talán van 3,5 % esélye, hogy egyszer készítek ilyet! :) Addig jövök nézegetni!

Piszke írta...

Féltem kicsit, hogy fog sikerülni, de az eredeti receptleírás tökéletes, azt követtem, és igyekeztem minél pontosabban átadni. Ez a csaj nagyon tud és iszonyú precíz, meg lehet bízni a receptjeiben. (mármint NotSoHumblePie)

Melcsike írta...

Szia Piszke!
Az elején írod, hogy kisütöd a kekszes cuccot; de hány fokon, mert utána már 165 fokra visszaveszed. Hányról?:) Előre is köszönöm a segítséged. M

Piszke írta...

190 fokról! bocsánat, javítom majd.

Laura írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Szakesz írta...

Mekkora tortaformához való a recept? Istenien néz ki :)

Piszke írta...

Köszi Eszter! A hozzávalók után van :) : 20-22 cm!

Névtelen írta...

A sütés végén, amikor hűl, szétreped. Túlsütöm? Nem hirtelen hűtöm ki.
Zsófi

Related Posts with Thumbnails