2010. május 7., péntek

Zöldspárgabefőtt


Vagy csemegespárga? Ecetes spárga? Spárgasavanyúság? Az üvegben lévőre értve persze...

És mivel még várni kell majdnem egy hetet, hogy felbontva megkóstoljuk, csak kísérletezésre tudok biztatni mindenkit...Nálam volt két sajnálom-kidobni-de-semmire-se-jó olívabogyós üveg, ami valószínűleg spárga elrakására volt rendeltetve igazából az idők kezdete óta; magasak, karcsúak, dzsemet ki nem lehetne kanalazni belőlük, 20 szem meggyet ember (asszony) nem rak el, viszont pont belefért 8-8 szál kísérleti spárga.


Hozzávalók: (normál befőttesüvegnél minimum duplázva)

16 szál zöldspárga

2, 4 dl víz

1,2 dl 10%-os ételecet

fél tk. só

2 tk. cukor

1 gerezd fokhagyma

fél kk. chilipehely

fél kk.koriander

fél kk. színesborskeverék

A jól megmosott spárgák végeit letördeltem, és egy lábasban annyi vízzel tettem fel, hogy épp ellepje a szálakat. Amikor a víz felforrt, gyorsan leöntöttem, és a spárgákat jeges vízbe raktam.

A kimért vizet, az ecetet, a sót, a cukrot, a fokhagymagerezdet és a fűszerek felét felforraltam és a forró vízzel mikrózott, tiszta, leszárított üvegekbe dugdosott spárgákra öntöttem. (Fokhagymagerezdet kidobtam.) Elosztottam még a két üveg között a maradék fűszert, lezártam őket és 20 percre fejreállítottam. Kihűlés után a hűtőbe raktam.
Egy hétig kell a hűtőben tartani, (és felbontás után is) majd rögtön ehető is állítólag, az eredeti forrás 4 hetet vár, hűvös helyen, de ott kicsit dunsztolják is a spárgát lezárás után.



A receptet - eredetije a New York Times-ban - kis módosításokkal innen vettem át.


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails