2010. május 18., kedd

Lazac, spárga, tagliatelle


Mégis van még egy kis spárga. Maradék lazac, mert a rizottóhoz nem kellett mind - elnézést, lefagyasztottam...Maradék mascarpone a brownie miatt. És szerintünk a legfinomabb olasz tészta, a tagliatelle, bár fogalmam sincs, hogy pusztán azért, mert más az alakja, és csigákba van tekerve, lehet-e tényleg más íze, vagy ezt csak elképzeljük. Jó, a spenót miatt ennek biztos, de épp ilyen volt otthon.
Szóval csupa maradékból így lesz hétköznapi luxus tésztaebéd, jár hozzá jobbféle sajt, vagy egyszerűen csak felejtsük le róla, az se nagy tragédia.
Sajnos itt nem részletezendő okok miatt nem tudtam magam beleélni tökéletesen a luxusba, de annyira jó volt, hogy máskor is szervezünk egy ebédet Tiffanynál.


Hozzávalók: (2 személyre)


25 dkg tagliatelle tészta

8 dkg füstölt lazac

8 dkg mascarpone

15 dkg spárga

1 ek vaj



bors


A tésztát lobogó vízben kifőztem. Amíg főtt, egy serpenyőben a vajon megpároltam a spárgát, hozzákevertem a mascarponét, sóztam, borsoztam, összeforraltam és hozzáadtam a csíkokra vágott lazacot.

Rászedtem a kifőtt tésztát, összekevertem, kevés grana padano, biztos lesz ismétlés, még ha spárga már nem is.


4 megjegyzés:

bévé írta...

Klassz recept! Nincs túlcifrázva, az ilyeneket szeretem. Egy-két hozzávaló és kész. A fotó nagyon szép, az a zöld, meg a kék nagyon jól mutatnak együtt.
Szeretem a maradékos projekteket, olyan jókat lehet maradékokból rittyenteni.

á la carte kulinaria írta...

:) egyre jár az agyunk, vagyis a spárga mindenképp stimmel meg a tagliatelle :)

Piszke írta...

Hát a színek az egyszerű fényképezőgép csodái :DD. Illetve kék volt az alap, de valahogy a ráeső fény miatt ilyen liláskékre sikeredett a képen, de jobb lett, úgyhogy hagytam :)

Láttam, Kriszit délután :) Meg most jött le hogy melyik helyi újság, mert ma bedobták az epres-spárgás számot! Gratulálok:)!!
Ez állandó rovat lesz?

á la carte kulinaria írta...

:) Köszi. Igen állandó rovat, vagyis egyelőre fél évben állapodtunk meg. Meglátjuk. Én még nem kaptam meg a számot.Már nagyon várom. Legutóbb nagyon csúnya volt a szerkesztés, szóltam érte, remélem most jó lett :)

Related Posts with Thumbnails