2010. május 1., szombat

Spárga grissini


Hogy ez receptnek számít-e, azt nem tudom, bár a zöldspárgával egyébként is kíméletesen kell bánni, és nem igényel bonyolult konyhai műveleteket, hogy gyorsan megpároljuk-süssük, hozzákeverjük valamihez, vagy őhozzája keverjünk valamit. Most meg elrágcsáljuk. Ráadásul úgy, mint valami snackot, és szerintem van olyan letehetetlen.


Hozzávalók:

mélyhűtött/előhűtött vajastészta

1 csomag zsenge zöldspárga

1 tojás

néhány ek. szezámmag

pamezán vagy grana padano

fekete-erdei sonka/prosciutto crudo






A zöldspárgákat megmostam és a végüket letördeltem, ott ahol maguktól elpattantak.

A mirelit vajastésztát vékonyra nyújtottam (kb 15X20-as lapok lettek) és megkentem felvert tojással. Reszeltem rá sajtot, tekertem rá borsot, felvágtam ujjnyi széles csíkokra (egy lap így kb. nyolc-kilenc szál spárgához volt elég) és ferdén inditva, a széleket picit összenyomva (ebben segít a tojás is) spárgák köré tekertem. Kívülről is megkentem és szezámmaggal, másik felét sajttal szórtam.

Próbáltam a húsevőknek plusz sonkába tekerve is, itt a sonka kicsit elnyomta a zöldspárga gyenge ízét, azaz legközelebb elég lesz fél szelet hajszálvékony sonka is.

180 fokos sütőben kb. 20 perc alatt lesz a tészta ropogós aranysárga, belül a spárga pont tökéletes, de az egymás mellé rakott spárgafejeket félidőben alufóliával takartam, hogy ne száradjanak ki.

Így lehet ebéd, vacsora vagy sörkorcsolya, vagy valamilyen soványabb hús mellé köretnek is szuper, de lehet adni mellé valamilyen joghurt alapú mártogatóst is, mert a vajastészta miatt nem tipikusan könnyű étel.






6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Húhhh, hogy ez mekkora ötlet!!! Most azonnal neki állnék, csakhogy épp nincs itthon leveles tésztám, tudsz valami gyors és egyszerű receptet??? Köszi, Piroska

Piszke írta...

huha...nem állnék neki leveles-vajas tésztának ezért.. de a dán tészta nagyon hasonló, csak sokkal egyszerűbb, és lehet aprítógéppel vagy mixerrel csinálni:

0, 6 dl langyos tejet és 125ml langyos vizet elkeverni 1 egész tojással


35dkg liszt
7 gr szárított élesztő
1 tk só
1 tk cukor

összekeverni a mixerben

belevágni 25 dkg vajat

összekeverni morzsásra a mixerben


hozzáönteni a tojásos keveréket és kézz4l gyorsan egybegyúrni. Ragacsos, és nem baj ha maradnak benne kicsi vajdarabkák

1 óra meleg helyen

ezután kell nyújtani és hajtogatni - 3x, alsó szélét fel, rá a felső szélét.

ezután egy fél óra a hűtóben.

Ez rengeteg tészta, de lehet mélyhűteni.

Nigella receptje egyébként, majd egyszer felteszem már ha odajutok...innen kikopizom :)

csíki sándor írta...

Remek ötlet, gratulálok! Már csak némi dip (például hollandi mártás) kellene hozzá, amibe mártogatni lehet.

Flat Cat írta...

Hú de nagyon jó ez! :)))
Nekem meg még leveles tésztám is van itthon hozzá! :)

bévé írta...

Húúú, de nagy ötlet!!! JÓ kis recept!

Unknown írta...

Nagyon jó ötlet! És nagyon mutatós is lett az eredmény ;) Akár hollandi mártásba is tunkolható.

Related Posts with Thumbnails