2016. június 16., csütörtök

Sült vaníliapuding rumos cseresznyével


A világ legszimplább desszertje, csak össze kell keverni, cserébe még nagyon finom is, ahogy az már szokás, ha pár egyszerű, de jó alapanyagból dolgozunk. A rum és a vanília, a tejszín és a minimális cukor a gyümölccsel együtt elegánsan egyszerűvé teszi, a lényeg, hogy jó hidegen tálaljuk.Szerintem nemcsak cseresznyével, de meggyel vagy sárgabarackkal, netán málna-vodka kombinációval is ugyanilyen finom lesz.

Hozzávalók: (22-23-cm-es kerámiaformához)
- a sodóhoz:

5 dl tejszín (30% vagy afeletti zsírtartalmú; 35%-os 200ml-eset nagyobb láncokban lehet kapni)
2 nagyobb tojás (+1 sárgája, ha csak 30%-os tejszínt kaptunk)
fél rúd vanília kikapart magja
7 dkg cukor
3 cl rum
nagy csipet só

- a rumos cseresznyéhez

25 dkg cseresznye
4 dkg nádcukor
3 cl rum


A sütőt 150 fokra előmelegítettemés egy teáskannában vizet forraltam.
A tojást egy mérőkancsóban felvertem, hozzákevertem a cukrot, és a sodó összes többi hozzávalóját.
A meleg sütőbe a középső rácsra tettem egy mélyebb, nagyobb tepsit, abba pedig a kerámiaformát.
A kancsóból a sütőben üldögélő formába öntöttem a sodót – így nem lötyög ki – a lobogó vizet a tepsibe öntjük, hogy kb. félig érjen a kerámiaforma oldalán.
45-50 percig sütöttem – ekkor még picit mozog a közepe, de hűlés közben is dermed még.


Amíg a sodó készült, a cseresznyét kimagoztam, a nádcukrot egy kisebb lábas aljára szórtam, és amikor itt-ott karamellizálódni kezdett, rádobtam a kimagozott cseresznyét és hozzáadtam a rumot, és addig forraltam, míg a cukor teljesen felolvadt.
A jól behűtött sodóra szedtem, és már tálaltam is.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails