2014. szeptember 2., kedd

Panna cotta tejcsokival és karamellel


Amikor hétvégére a beígért napsütés, hideg őszibarackleves és dinnyézés helyett megérkezett a kétnapos eső, gyorsan kellett valami depresszióűző édesség. Mivel a nyárvégi képeket elő kell csalogatni az összeomlott laptopból, és  megint jön az eső is marad az őszies panna cotta a gyümölcsök-zöldségek helyett. Mert itt egyébként annyi-de-annyi zöldséges recept szokott lenni, igaz...

Hozzávalók (4 személyre)

4 dl tejszín
fél rúd vanília
4 gr zselatin/ 2,5 zselatinlap
4 dkg cukor
1 dl karamellöntet (ilyen,  a fele mennyiségből)
5 dkg tejcsoki

A tejszínt kis lángon 10 percig főztem a cukorral és a kikapart vaníliamagokkal, majd egy rugós habverővel jól elkevertem benne a zselatint.
Kiadagoltam, és egyórai hűtés után a tetejére öntöttem a kanálnyi  meleg tejjel a mikróban óvatosan - körönként kivett és kevergetett - felolvasztott tejcsokit, majd annak a tetejére a karamellszószt.  Kevés pekándióval díszítettem.

3 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

Jaj, Piszke, ezek gyönyörűek... Épp most írtam Aledának, hogy kehely függő vagyok. Kérnék...

Névtelen írta...

Milyen karamellontet? Nem mukodik a link.

Piszke írta...

Köszönöm és elnézést! Javítottam a linket!

Related Posts with Thumbnails