2014. május 20., kedd

Tőzegáfonyás-epres-rumos morzsasüti


Bár a marcipánról és az aszalt tőzegáfonyáról sokan a karácsonyi sütés-főzésre asszociálnak, mindkét hozzávaló tökéletesen passzol a legtavaszibb gyümölcsünkhöz, az eperhez. Ennyi gyümölcs egy süteményben szinte mellékessé teszi a könnyű tésztaalapot:  az eper nem sül szét, szaftos, az áfonya beszívja a rum mellé a felesleges folyadékot az eperből, így a tésztánk nem ázik el egyáltalán, a marcipán morzsa meg csak épp picit ropogós a tetején. Kerek, 22 cm-es formában akár ünnepi torta is lehet, hidegben tejszínhabbal, melegben pedig egy gombóc fagyival kísérve.
Hozzávalók: (20x20-as szögletes formához 16-20 darabhoz vagy  22cm-es kerek formához)

15 dkg puha vaj
2 tojás
10 dkg cukor
15 dkg liszt
1 tk. sütőpor
 20 dkg eper
15 dkg aszalt tőzegáfonya  (vagy ahogy itthon sokan  hívják: vörösáfonya)
1 dl fehérrum
-a morzsához:
3 dkg vaj
3 dkg liszt
3 dkg cukor
15 dkg marcipán
Az áfonyát egy nagyobb bögrébe tettem, ráöntöttem a rumot és egy percig melegítettem letakarva a mikróban,pár órán át állni hagytam, majd lecsurgattam.

A sütőt 180 fokra előmelegítettem, egy 20x20-as mélyebb tepsit sütőpapírral béleltem, úgy, hogy két szemben lévő oldalán a sütőpapír túllógjon a tepsin: így könnyen kivehető egyben is, ha kész, a papír két végénél emelve.
Először a morzsát készítettem el: a marcipánt kockákra vágtam, a vajat megolvasztottam,  belekevertem a cukrot,  azután a lisztet, villával összenyomkodtam a marcipánnal és a hűtőbe tettem.
A puha vajat és a cukrot  kézi mixer legmagasabb fokozatán  pár perc alatt  habosra kevertem, 1-1 percig  simára kevertem az egész tojásokkal, rászitáltam a sütőporral elkevert lisztet, majd lapáttal forgatva egyenletesen elkevertem. (Plusz levegőt kapa szitálástól a tészta, nem jó kihagyni.)
A sűrű tésztát a tepsibe kanalaztam és a kanál hátával  egyenletesre simítottam,  rászórtam a lecsurgatott áfonyát, majd a négybe vágott epreket, majd rámorzsoltam marcipános tésztát.
Kb. 35-40 perc a sütési idő, 15 perc után egy alufóliával lazán takartam, hogy  a morzsa ne nagyon piruljon meg.
Rácson, a formából kiemelve hűtöttem ki.

További tőzegáfonyás receptek és szépészeti tanácsok :https://www.facebook.com/amerikaitozegafonya 

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails