2014. május 29., csütörtök

Mozzarellás-bazsalikomos újkrumpli



Bár a petrezselymes újkrumpli a tavaszi köretek egyik legjobbika, ez a bazsalikomos-sajtos verzió is bejött nálunk, és nemcsak köretnek, de húsmentes egytálételnek is simán elmegy. Sütés alatt a tejszín, a mozzarella, és a krumpliból még kisülő nedvesség mesés sűrű szaftot produkál, amit az omlós apró szemekkel vagy egy kis pirítóssal szuper tunkolni.

Hozzávalók: (4 személyre)

40 dkg aprószemű, zsenge  újkrumpli (amit nem is  kell pucolni, csak megsikálni)
3 dkg vaj
1 ek olívaolaj
2 tk. só
2 csomag mini mozzarella
1 dl tejszín
10-15 nagy bazsalikomlevél, aprítva


Egy nagy teflonserpenyőben a felforrósított vajon-olajon átforgattam a pici krumplikat, kevergetve pirítottam kicsit, majd megsóztam, szorosan lefedtem és 10 percig pároltam. Engedett elég levet, nem is kellett alá semmi, de ha muszáj egy pici húsleves vagy fehérbor mehet alá. A sütőt közben 180 fokra előmelegítettem. Én négy kisebb edényben rétegeztem (két rétegben) a tűzről levett krumplit és a mozzarellagolyókat, a felaprított bazsalikomot, meglocsoltam a tejszínnel és 15 percig sütöttem.

3 megjegyzés:

É.M. írta...

Nagyon jól néz ki!

É.M. írta...

Nagyon jól néz ki!

Cukroskata írta...

Tegnap borsólevest főztem miattad, ma ezt fogom megcsinálni. :-)

Related Posts with Thumbnails