2013. november 28., csütörtök

Málnamousse torta



Most kicsit megcsúsztunk az "igazi" szülinapozással, mivel én csak telefonon tudtam köszönteni az ünnepeltet, aki cseppet sem  tiltakozott egy csokis cukrászdai torta, éttermi vacsora  és némi ajándék shoppingolás ellen sem,amit az apukája vigaszágon intézett neki, de most volt a kívánságos szülinapi ebéd és az igazi ajándékozás a hévégén. A tízévestől kevéssé szokványosnak ható  Vichy-krémleves és jambalaya menü után jött ez a torta, ahol a málnásság és a csokisság volt az előírás és átment a teszten :).

A krémben minimális cukor van, ha valaki édesszájúbb, nyugodtan emelhet még a kóstolás után is rajta, és ha épp nincs szülinap, lehet a könnyű, de rengeteg málnakrémet tovább étcsokival passzítani és a torta tetejére juttatni még akár egy vékony, oldalt lecsorgó máz, akár valamilyen étcsoki szórat formájában.

Hozzávalók: ( 18-20 cm-es forma, 12 szelet)

a piskótához:

5 tojás
12 dkg cukor
10 dkg liszt
2 dkg kakaó
egy tk. sütőpor

a krémhez:

6 dl tejszín
3 habfix
20 dkg enyhén lecsöpögtetett joghurt
60 dkg fagyasztott málna
12-14 dkg porcukor
20 gr zselatin
5 ek víz


A joghurtot egy órára szűrőbe raktam (mert előbb elfelejtettem), és 20 dkg-ot használtam belőle a krémhez.A mixer legnagyobb fokozatán az egész tojásokat a cukorral sűrű, világos krémes habbá vertem, majd 3 részletben rászitáltam és elkevertem  a többi hozzávalót is mixer legkisebb fokozatán. 175 fokra előmelegített sütőben kb 20 percig - tűpróbáig - sütöttem. A lekapcsolt sütőben nyitott sütőajtónál hagytam állni még 15 percet, majd rácsra téve hűtöttem ki.

A fagyasztott málnát a mikróban felolvasztottam, de csak annyira, hogy könnyen tudjam összeturmixolni a porcukorral.
Kihűlés után a piskótát  3 lapba vágtam, és 3-3 evőkanál málnás turmixszal az alsó és a középső lap tetejét megkentem.

A jól behűtött tejszínt lágy habbá vertem, majd az utasítás szerint hozzáadtam  habfixeket. A zselatint vízben megáztattam, majd kis lángon kevergetve 5-6 evőkanál málnát is hozzáadtam és együtt  felmelegítettem, míg sima és folyós nem lett. .
A mixer legalacsonyabb fokozatán elkevertem a tejszínt, a joghurtot és a málna többi részét, majd nagy sebességre kapcsolva  belecsorgattam és elkevertem benne  a zselatinos-málnás keveréket.

A kapcsos formába visszatettem az alsó lapot, megkentem a krém egyharmadával, rátettem a második lapot, ezután jött a krém újabb egyharmada,és a harmadik lap. Ekkor 25 percre betettem a mélyhűtőbe a tortát, hogy egy picit dermedjen a krém.
A kapcsos formát körben óvatosan leemeltem, megkentem a torta oldalát és a maradék krémet a tetejére halmoztam. Néhány - vagyis pontosan 10 - félrerakott málnaszemmel díszítettem.




5 megjegyzés:

álmoDÓRA írta...

Szia! Teljesen beleszerettem ebbe a finomságba, ez lesz a kislányom szülinapi tortája. Azt szeretném megkérdezni, hogy mit jelent a joghurt lecsepegtetése dolog. Ez házi joghurtra vonatkozik? Én bolti poharast vettem, remélem az is jó, illetve ezt is csepegtessem? Köszönöm! Dóri

Piszke írta...

Kedves Dóri! Remélem nem késtem el az ünnepek miatt a válasszal! A lecsepegtetés annyi, hogy egy nagy tésztaszűrőt kibélelek egy tiszta (mindig erre használt) textilzsebkendővel (de jobb minőségű papírtörlő is megteszi, csak kicsit macaerásabb leszedni a joghurtról), beleöntöm a joghurtot, és hagyom egy órányit lecsöpögni. Ha egész éjjel hagyod így, és hűtőben van, szuper natúr sajtkrémet kapsz- persze az akkor jóval sűrűbb.

álmoDÓRA írta...

A szülinap 22-én volt, deeee igazi anyaként akadályt nem ismerve megoldottam a dolgot - beletettem a tésztaszűrőbe és gyönyörűen lecsepegett:-)
A lényeg, hogy a recepted fantasztikus, mind ízre, mind küllemre csúcsszuper torta lett, nem édes, TÖKÉLETES!!! Ráadásul rózsaszín, ami egy négyévesnek nem mellékes;-) Köszönöm!!!

Unknown írta...

kedves Piszke!

most már borzasztóan fúrja az oldalam, hogy mi az a vichy-leves! köszi a választ :)

Piszke írta...

póréhagyma krémleves: 1 nagy póréhagyma, 1 kicsi vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, 3 dkg vajon megpárolva,1 liter húsleves és 40 dkg krumpli hozzá, egy babérlevél, só bors, ha puha a krumpli, turmixolni, 1,5 dl tejszínnel.

Related Posts with Thumbnails