2013. november 26., kedd

Meleg csirkemájsaláta dióval és áfonyával




Biztos én értelmezem félre a szervezetem jelzéseit, mikor úgy érzem, csokira van szükségem - mindennap - na de amikor őrülten ennék egy adag csirkemájat, akkor biztos vagyok benne, hogy tökéletesen értem, mit kell tennem. Nem csoda, mert csak úgy magamtól eszembe se jutna, ugyanis egyik gyere se eszi meg tulajdonképpen most már semmilyen formában, így  alapból nincs olyan étrendterv vagy bevásárlólista, amire felkerülne, mivel a csirkemáj otthon azt jelenti, hogy megint kétfélét kell főznöm. Egy ilyen gyors saláta viszont még ebbe is belefér, és olyan jól sikerült, hogy biztosan megtartjuk.

Hozzávalók: (4 személyre számítva)
8 db csirkemáj
3 ek olívaolaj
2 dkg vaj
5 dkg dió
3 ek. tőzegáfonya (vörösáfonya)
2 vékony szelet füstölt sonka, vékony csíkokra vága
pirított kenyérkockák két szelet kenyérből
2 ek konyak vagy esetleg fehérbor (elhagyható)

bors
10 dkg salátakeverék

A diót és a kenyérkockákat egy nagy teflonserpenyőben közepes lángon átpirítottam, majd kiszedtem és félreraktam őket. Az olívaolajon ropogósra sütöttem a sonkacsíkokat, a dió mellé tettem. A felforrósított olajon nagy lángon 2 percig sütöttem a leszárított, félbe szedett májdarabokat, majd kisebbre vettem a lángot, a májakat megfordítottam, hozzáadtam a vajat és az áfonyát, majd a kevés konyakot, lefedtem és 5 percig pároltam.

A tányérokba elosztott salátakeverékre szedtem a májat, megszórtam a dióval, a szószból kivett áfonyával, a sonkával és a kenyérkockákkakl. Sóztam, borsoztam, a serpenyőben maradt szósszal meglocsoltam.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails