2012. október 31., szerda

Sárgabarackos sajttorta-kockák



A terv igazából egy szép, narancsszínnel  márványozott külső felszín  volt, - nem ennyire szabályos-csinos, mint a málna-örvényes sajttorta - hanem dzsemmel rendesen megtolt - de a rendes házi barackdzsem sűrűsége miatt lassan, de biztosan besüllyedt a krémsajtos alapba...nagyobb bajunk sose legyen. A barackdzsem-sajttorta együtt pedig erősen a Rákóczi túrós fílinget hozza, de semmi könnyedség, hanem tömör újvilági kalóriabomba formájában.

Hozzávalók: (20X20-as négyszögletes formához, 16-20 darabhoz)

20 dkg zabkeksz (Győri Édes)
4 dkg olvasztott vaj
60 dkg tejszínes krémsajt/soft cheese
20 dkg cukor
1 tk.vaníliakivonat
csipet só
3 tojás
 
4-5 evőkanál sűrű házi barackdzsem, simára turmixolva ( -vagy nem, ízlés szerint)

A kekszet morzsává aprítottam, összekevertem az olvasztott vajjal.A formát sütőpapírral béleltem, úgy, hogy két párhuzamos oldalán jól kilógjon a sütőpapír - így kihűlés után teljesen biztonságosan ki lehet emelni a sütit. A kekszalapot egy pohárral egyenletesen a forma  aljára nyomkodtam és 10 percig elősütöttem. Ezután a  sütő hőfokát 165 fokra csökkentettem. 

Egy teáskannában vizet forraltam.

Míg a kekszalap sült, a krémsajtot egy nagy, mély tálban 3 percig a kézi mixerrel  nagy fokozaton habosítottam, alacsony fordulaton hozzáadtam a cukrot, a vaníliakivonatot, és  egy csipet sót. Ezután a krém közepébe mélyedést csináltam, beleütöttem 1 tojást, és csak annyi ideig kevertem a mixerrel, míg egynemű lett kevés, körülötte lévő krémmel, majd lapáttal összeforgattam a krém többi 90%-ával. Ugyanígy kevertem hozzá a többi tojást is. Így elkerülhető, hogy a felvert tojással sok levegőbuborék kerüljön a masszába, amitől azután rengeteg kráter jelenne meg sütés közben a torta felszínén.
 
A krémet a kihűlt kekszalapra öntöttem, a munkalaphoz ütögetve elegyengettem, a feljövő kis buborékokat egy hústűvel kipukkasztgattam.
A botmixerrel simára pürésített  barackdzsemet igazságosan elpöttyöztem a krém felszínén, és bár lassan  belesüllyedt,  egy villával meghúzogattam, legalább belül legyen márványos :).


 A fomrát egy nagyobb tepsibe raktam, a sütő középső rácsára tettem,  körbeöntöttem a lobogó vízzel,  és 165 fokon kb. 50 percig sütöttem. A torta tetejére félidőtől lazán alufóliát raktam. A sütés végére kissé megemelkedik a torta,  - és ekkor még rezgős az egész - de azután kihűlés közben szépen visszasimul.

Kihűlés után 4-5 óra hűtőbeli tartózkodás után lehet igazán szépen vágni.
 

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

a soft cheese az micsoda is pontosan? köszi!

Regina írta...

Szia! A tejszínes krémsajt a mascarpone? Elkészíteném szívesen,ha segítesz ebben a hozzávalóban. Köszönöm

Piszke írta...

Az Aldiban és a Lidl-ben soft cheese - tejszínes krémsajt (natúr változat kell, lapos szögletes dobozban kapható, azt hiszem, húszdekás) a Tescoban is volt régebben ilyen néven, és tulajdonképpen a Philadelphia krémsajt helyettesítője, jóval olcsóbb, de megbízható minőség.
Egyébként mascarponéval is lehet nyugodtan sajttortát sütni, én eddig csak fele-fele csinálta (fele mascarpone, fele soft cheese) a mascarpone kicsit lágyabb, eggyel több tojást tennék hozzá!

É.M. írta...

Szia! Ezek brutálisan jól néznek ki szerintem. Üdv, D.A.

Regina írta...

Köszönöm a választ,nagyon ízletesnek néz ki,alig várom,hogy kipróbáljam.

Related Posts with Thumbnails