2012. július 5., csütörtök

Ribizlitorta



Hát most mint mondjak... a nyár eddig legjobb tortája. Külön-külön megvolt a tészta, a krém, de ilyen párban legütősebbek közé tartozik. 

És hiába a komoly, nagyon csokis, és komoly cukormennyiséget felvevő  piskóta, a tejbegríz alapú könnyű krém a ribizli icipici savanykásságával nagyon nyárivá varázsolja. A torta magas, rengeteg embernek elég, és még azt is viszonylag jól kibírta, hogy útközben a kocsi üléséről rázuhant egy kétliteres ásványvízzel teli üveg :). Mivel ő is vendégségbe készült, felvágva nem tudom megmutatni, de úgy is igen meggyőzően  nézett ki. A gyerekeim megígértették velem, hogy sütök itthonra is, úgyhogy majd frissítek....


Hozzávalók: ( két darab, 20-22 cm-es formához - a magassága miatt 16 szelet simán kijön belőle)
-a tésztához
22 dkg liszt
35 dkg cukor
9 dkg holland kakaó
2 tk. szódabikarbóna 
1 tk. sütőpor
1 tk só
2 nagy tojás 
20 dkg  natúr joghurt
1,2 dl olaj
1 tk. vaníliakivonat
1csésze presszókávé

A sütőt 180 fokra előmelegítettem, a formákat alul sütőpapírral béleltem.
Az első hat hozzávalót összekevertem. 
A tojásokat  simára kevertem a maradék 4 hozzávalóval. A száraz hozzávalókat rászitáltam a nedves hozzávalókra,  simára kevertem. Kettéosztottam a tésztát   és  30  perc alatt készre sütöttem a lapokat.  Ezután mindkét tortalapot vízszintesen kettévágtam, még így is közel  2 centi vastagságú  4 lapot kaptam.
(Lehet egymás után ugyanabban az egyetlen formánkban is sütni, nem lesz semmi baja álldogálás közben a tészta másik felének.)

a krémhez:
5 dl tej
6 dkg búzadara
15 dkg porcukor
15 dkg vaj
50 dkg leszemelt ribizli 
A tejből és a búzadarából, míg a tészta sül, tejbegrízt főztem.( Tej majdnem felforral, keverés közben dara belecsorgat, kavargatva kb. 5 percig főz) Nem kell több dara bele, és nem kell vad sűrűre sem főzni, ha forrón joghurtszerű az állaga, az épp kellemesen dermedt lesz , ha kihűlt.

A vajat kézi mixerrel  habosra kevertem a porcukorral. 

Lényeg, hogy a dara és a cukros vaj azonos hőmérsékletű legyen - mikorra mindkét piskóta kihűl és a vaj is fel van verve, ez nagyjából meg is van - mert akkor lesz szép homogén a krém. Ja és a dara semmiképp ne legyen langyos még, mert durván megolvasztja a vajat...Szóval ezután a tejbegrízt kanalanként a habosra kevert vajas-cukros keverékhez adtam, közben kézi mixerrel kevertem, majd lapáttal kevertem bele, - átforgatva, hogy ne törjenek - a ribizliszemeket.

Három részre osztottam, a lapokat betöltöttem. 

A tetejére citromlével elkevert porcukormáz került - sűrűnfolyós kell, hogy legyen - de ez most a nagy melegben nem igazán állt meg a torta tetején. Persze lehet csokit is olvasztani rá, de szerintem direkt jó még hozzá egy kis savanykásság, hiszen az eredeti ribizlis süti is azzal kerek.: http://piszke.blogspot.hu/2007/07/ribizlis.html  (vagyis kocka...:))

8 megjegyzés:

Éva írta...

Hűha, nagyon sokáig gondolkodtam hogy mi a megfelelő kifejezés erre a tortára mert nagyon tetszik!Csodás, csodálatos, szépséges, de hogy nagyon-nagyon finom abban biztos vagyok! Csak ne lenne ennyire meleg, leolvad a "kicsi alsó" nadrágom mire megsütném!:-)) Még várok hátha kicsit hűvösebb lesz az idő!

Blogkonyha írta...

Fenomenális! Annyira guszta! Az édes gríz nagyon finom a pikáns gyümölccsel, hát még torta formában, kakaós piskótával megkoronázva...Csodás!

Moha írta...

Látom összekombináltad kedvenc tortalapunkat a szintén kedvenc ribizlis süti krémjével-mázával, szuper ötlet! Jól is néz ki, kipróbálom:)

Névtelen írta...

Oh, be szép!!!! Hanem lennék még mindig padlón ettől a melegtől, menten nekiállnék!

I

Vicuska írta...

Ez csodás!

Névtelen írta...

nagyon szép torta! de pontosan mennyi az egy csésze presszókávé?

köszönöm :)

Anikó

Piszke írta...

Egy kis csésze, vagyis 30-40 ml presszókávé, olaszos!

Névtelen írta...

Kedves Piszke!

Köszi a választ :)

Anikó

Related Posts with Thumbnails