2012. július 19., csütörtök

Barackos-mascarponés torta pohárban



Akármilyen finom is ez a barackos torta - vagy ugyanez ribizlis változatban - azért valljuk be, kicsit magasabb a wow-faktor poharas kiszerelésben. Pedig szinte teljesen ugyanaz, csak a tésztát spóroltam meg a melegben, és teljes őrlésű vajas kekszet használtam helyette. (Az A-betűs láncban fedeztem fel a nyár elején, finom karamelles íze van, és jól bevált süthető tortaalapnak is) Bár a pohárkrémek az elegáns hosszú kanalakkal szerintem nőcis kategóriába esnek, ezt az este többségben lévő fiúk is szó nélkül bekanalazták, azután folytatták a sörözést..:)

Hozzávalók: (6 adaghoz)

25 dkg mascarpone
2 dl tejszín
2 ek. porcukor
1 tk vaníliakivonat/1 vaniliáscukor
18 pici, érett sárgabarack ( kb 30 dkg)
15 dkg cukor
3 ek víz
1,5 dl tej
5 dkg mogyoró
12 db keksz

1,5 dl tejszínt lágy habbá vertem,  belekevertem a porcukrot, a vaníliát és a mascarponét.
A cukrot egy  kisebb, vastag aljú   lábasba raktam, óvatosan rácsorgattam a vizet, és jó közepes lángon lassan karamellizáltam- nem szükséges kevergetni: először lassan sziruppá olvad a cukor a vízben, majd a víz elpárolog, és szép lassan sötét arany színűvé válik a cukor. Ha nem egyenletesen melegszik, és itt-ott hamarabb kezdene sötétülni, akkor kicsit mozgassuk meg a lábast a tűzhelyen, és forgassuk úgy, hogy másutt érje a magasabb hő. Mikor már kezd karamellizálódni, akkor lehet picit óvatosan kavargatni az egyenletes karamellizálódás érdekében.

Közben a maradék fél dl tejszínt és a tejet összekevertem és mikróban felforrósítottam: ezzel öntöttem fel (óvatosan, felhabzik) a forró karamellt, visszatettem a tűzre és kis lángon kevergetve sima tejkaramellé főztem.

A durvára vágott mogyorót serpenyőben megpirítottam.

Legalulra a kekszmorzsa került, azután a mascarpone, fél barackok ( ha nagyobbakat kapunk, azt vágjuk kockára), karamellszósz, mogyoró, és azután még egyszer elölről.



1 megjegyzés:

duende írta...

Ahhh, micsoda finomság! És milyen mutatós így pohárban.

Related Posts with Thumbnails