2012. február 8., szerda

Vörösboros szarvasragu kakukkfüves krumpligombóccal



Hát ezt egy hétig mindennap tudnám enni...  A ragu  szuper volt, főleg, hogy gondos vizsgálódás után  gyönyörű szarvas apróhúst vettem - ez mélyhűtött cuccnál rejteget magában némi kockázatot -, igazán méltányos áron, de ami igazán megdobta, az a fűszeres, velefőtt gombóc, ami ennek a sörös marharagunak az ötlete alapján készült. Nem lesz rosszabb marhahúsból sem, csak a bor legyen még jó benne, ugyanaz mellé, és nem fogunk fázni szánkózás közben. 

Hozzávalók (4-6 személyre):

10 dkg füstölt szalonna
1 nagyobb répa
1 petrezselyemgyökér
5 dg zeller
10 pici mogyoróhagyma ( vagy 1 vöröshagyma)
1 kg szarvas apróhús
2 dl száraz, testes  vörösbor (Egri bikavért használtam)
2 babérlevél
1 tk. szemes feketebors
fél kk. szárított rozmaringlevél
1 tk. só
3 dl húsleves

-a gombóchoz:
40 dkg sós vízben főtt krumpli összetörve
10 dkg liszt
2 tk. szárított kakukkfű

A sütőt 180 fokra előmelegítettem.
A szalonnát felkockáztam és serpenyőben, kis lángon kiolvasztottam a zsírját. A lángot feljebb vettem és a felkarikázott-kockázott zöldségeket jól megpirítottam. Kiszedtem és egy vastagabb aljú lábasba raktam őket, a zsíron pedig külön-külön  kis adagokban , kevés liszttel szórva gyorsan megkapattam a húskockákat.Mikor minden a lábasba került a serpenyőből, hozzáraktam a fűszereket, a sót és 2 dl bort. Jól záródó fedő alatt 3 órán keresztül párolódott a sütőben, és a második óra környékén öntöttem rá a gázon gyöngyöző marhahúslevesből is.

A gombócokat a langyos krumpliból és a kakukkfűvel elkevert lisztből összegyúrtam és a sütőben töltött  idő utolsó tizenöt percében egyszerűen a ragu tetejére rakosgattam, újra lefedtem - így tökéletesen átpárolódott, de nem esett szét a végére.




4 megjegyzés:

Erika írta...

Ezt én is szívesen enném, akár mindennap...!:)

t3v, az okostojas írta...

az apróhús tényleg veszélyes, én egy nagyon csúnya befürdés miatt már csak combot veszek - cserébe csak olyan kaját tudok csinálni, amihez nem baj, ha száraz a hús. megjegyzem, a szarvaspörkölted is kiváló, bár először túlhagymáztam és édes lett.

efzsolti írta...

Piszke!! imádom a receptjeid!!
de ebben van hiba: 10kg szalonna? :O :D :"D
meg a mogyorhagymát is biztos elírtad... :D
csak így tovább!! :D

Piszke írta...

:D

hát igen, az éjszakai műszak átka...:D

Related Posts with Thumbnails