2011. október 12., szerda

Dupla mogyorós fügetorta



Fügehét lesz, mert nálunk az volt a múlt héten. Kezdjünk édessel, mert a hétvége már régen volt, és elmúlt az édességek miatti lelkifurdalás, és még messze van a következő, ezért muszáj egy kis édességet tolni...
A tészta a zserbós aprósütiből indult, plusz tojással és liszt helyett részben mogyoróval, a töltelékhez pedig félig piskóta-félig tojáshabot képzeltem, hogy megvédje a fügéket a hőtől, és puha legyen a ropogós-omlós tésztakosár mellé.

Hozzávalók: (20 cm-es formához)

a tésztához:
10 dkg vaj
8 dkg liszt
7 dkg porcukor
1 tojás sárgája
7 dkg darált mogyoró
1 csipet só


-a töltelékhez
1 tojás
plusz egy tojásfehérje a tésztából
2 ek. cukor
3 dkg darált mogyoró
1 ek liszt
5-6 db füge


A tésztához a lisztet és a hideg, felkockázott  vajat késes robotgépben megpörgettem, hogy morzsás legyen. (Vagy: kézzel, gyorsan dolgozva elmorzsoljuk - ekkor jó, ha a liszt is hideg) Ezután gyorsan kézzel összegyúrtam a többi hozzávalóval. Lisztezett munkalapon kinyújtottam 24 cm átmérőjű körré, és beigazítottam a formába, hogy 2 centis pereme legyen. Hűtőben egy órát pihentettem, majd vaksütöttem ( a tésztalap alját ki kell bélelni sütőpapírral, és szárazbabbal vagy lencsével tölteni - én speciel egy fél csomag durum fusilit használok újra meg újra erre a célra jó ideje)180 fokon 10 percig.

Addig a  fügéket négybe vágtam, a tésztaperemnek és egymásnak támaszkodva kiraktam vele a tésztát - hogy kilátsszanak kicsit a piskótaburokból. A tojást szétválasztottam, a tojásfehérjét plusz a tésztából maradt egy  tojásfehérjét habbá vertem, belekevertem a cukrot, a tojás sárgáját a mogyorót és a lisztet. A fügékre kanalaztam és 200 fokos sütőben 10 percig  sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails