2010. július 27., kedd

Csokitorta




Mert mi mást is kérhetne a nyárközepi szülinapos. Málnára, barackra, meggyre meg ribizlire majd tél közepén vágyik. És egy születésnapi torta nem arra való, hogy gyerekneveljünk, továbbá fel sem merül, hogy low-budget pudingszerű vagy nehéz és unalmas vajkrémekkel töltsük.
Úgy kábé fél kiló csoki és fél liter tejszín jó lesz, kisfiam?

Hozzávalók:(16 szelethez, mert nagyon kiadós)

a csokis-mogyorós piskótához:

5 tojás

5 ek. cukor

3 ek. liszt

1 ek darált mogyoró

1 k. holland kakaópor

1 kk. sütőpor

a ganache-hoz:

45 dkg étcsokoládé

5 dl tejszín

A sütőt 180 fokra előmelegítettem.

A tojások sárgáját és a cukrot robotgéppel sűrű világossárga habbá vertem. Lapáttal óvatosan belekevertem az átszitált lisztet, mogyorót és sütőport, majd két részletben beleforgattam a kemény habbá vert tojásfehérjét is.

18 cm-es, alul sütőpapírral szilikonformában 40 percig- tűpróbáig- sütöttem a piskótát, majd kiborítottam a formából és rácson kihűtöttem.

A csokit aprítógépben felaprítottam, a tejszínt felforraltam, belekevertem a csokit és simára kevertem. Hagytam szobahőmérsékleten kihűlni, azután kis időre hűtőbe raktam, de nem hagytam megkeményedni, hanem amikor már csak nagyon-nagyon sűrűn folyós, tejfölszerű volt, a robotgép habverő feltétjeivel laza krémmé vertem. Még egy kis hűtés után kentem a három lapba vágott piskóta közé és bőven jutott bevonni is a tortát. ( A lazítással óvatosan, mert ha túlverjük a ganache-t, grízes lesz.) Esélytelen, hogy teljesen sima felületet produkáljak, ezért inkább direkt kócos külsőt kapott a sütemény.

Ha szép fényes külsőt akarunk, akkor a krémmel bevont tortát épp csak annyira tesszük be a langyos sütőbe, hogy a krém felszíne megolvadjon.

Ha van maradék és a hűtőbe tesszük, fogyasztás előtt fél órával nem árt kivenni, hogy a krém ne legyen annyira kemény.
Kevésbé hedonistán 4 dl tejszínnel és 35 dkg étcsokival is nyugodtan beérhetjük.









6 megjegyzés:

Moha írta...

Gyönyörű lett! Boldog szülinapot a gyerkőcnek, remélem kellőképpen elájult a tortájától?

Vesta írta...

Váó, jól választott a szülinapos!

Doctor Pepper írta...

:-) gyönyörű. és milyen jól választ a gyerkőc!!

Piszke írta...

Igen, mivel csak négyen voltunk rá, 3 napig tortát reggelizett :))

Marmalade írta...

Valami hihetetlenül gyönyörű lett! Az a tömény csokis krém. Hmm! Szinte érzem a számban...Klassz a fotó és jó a recept is!

Latsia írta...

Hű de guszta!!!!!! Boldog szülinapot az Ünnepeltnek, és gratula az ízléséhez, egyetértek vele, hol jönnek a gyümölcstorták a csokihoz??:-))

Related Posts with Thumbnails