2009. május 31., vasárnap

Csokis-mogyorós pöfetegsüti (Crinkles)




Ha jól emlékszem, t3v3d3s-nél láttam meg először a szépséges pöfetegeket, és már jó régen. Azután pár hete, mikor volt egy kis időm szörfözni, egy nagyon menő amerikai blogon - és egyszerűen nem találom újra... - kiszúrtam egy szimpatikus, vastag tésztájú(nak látszó) csokis kekszet, tele volt velük két nagy befőttesüveg a fényképen, és mivel mogyoró is volt benne, ami nálunk még ládaszám áll a tavalyi termésből, úgy gondoltam, legyen akkor valami új csokis. Megrökönyödésemre ezek a jól ismert, bár még soha nem próbált pöfetegek lettek belőle, és semmi hasonlóságot nem lehetett felfedezni köztük és a képen lévő kekszek között. Cseppet sem bántuk, nagyon-nagyon finomak, irtó mutatósak, a tanulság az, hogy még a legnagyobbaknak sem sikerül mindig minden...


Hozzávalók: (kb 22-25 darab)

100 gr nagyon jó minőségű étcsoki (legalább 60%)

2 dkg vaj

1 tojás

3 dkg cukor

1 ek. rum

6 dkg mogyoró

3,5 dkg liszt

1 kávéskanál sütőpor

negyed kk. só

kristálycukor és porcukor


A vajat és a csokit óvatosan összeolvasztottam a mikróban. A cukrot, a rumot és a tojásokat habosra kevertem és a csokihoz kevertem. Ezután került bele az előzőleg megpirított, lehéjazott darált mogyoró a liszt és a sütőpor keveréke. A massza nagyon lágy, két órát kell pihennie a hűtőben.

Amikor már megdermedt, egy kiskanál segítségével, vizes kézzel gyorsan dióméretű gömböcöket gyártottam belőle, majd egy mély tálkában kristálycukorba, azután pedig porcukorba forgattam. ( Állítólag az először kristálycukorba forgatás a titka az egésznek.) A porcukor azonnal, nagyon vastagon beburkolja, de ez pont jó, kell a havas külsőhöz. Mivel igazán minimális cukor van a tésztában, így meg is van az egyensúly.

180 fokra előmelegített sütőben, sütőpapírral bélelt tepsiben 12 perc pontosan elég volt neki.

Barmacukrosat is csináltam, de az ismeretlen gasztrofizikai okból nem repedezett ennyire tökéletesen.

Azóta kiderítettem, hogy az amerikai dél tipikus karácsonyi édessége; változata, mint csillag az égen, a kakaópor helyett étcsoki miatt nagyon luxus-selymes variáció.

12 megjegyzés:

szepyke írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Vesta írta...

Ezek nagggyon jól néznek ki és remek az elnevezés!
A menő amerikaiak szörfözzenek csak nyugodtan nálad :)

marmalade írta...

Benned sosem csalódom. Jó kis recept, tökéletes fotó!
Én karácsonykor egyébként saját bőrömön tapasztaltam meg, hogy bizony több órán át kell a hűtőbe pihenteni ezt a fajta sütit, különben cookies lesz előle.

Piszke írta...

Én mindent pontosan úgy csináltam ahogy le volt/van írva, és ilyenek lettek. Persze ha nem magunknak sütöm, akkor legközelebb tuti nem sikerül majd így:D

Biztos van köze hozzá a dupla cukrozásnak, és annak hogy tényleg durván vastagon rajta kell hagyni a porcukrot.

Marmalade, keveset írsz, hiányzol, és GBT is kimaradt többször!!

trinity írta...

Így ahogy vannak, így tökéletesek!

Piszke írta...

Na igen, a második kör (ma) kicsit laposkásabb lett... nem Cookie szint, hanem a kettő között, viszont a márványozás változatlanul tökéletes.Szerintem nem volt olyan jó minőségű a csoki, azért.
De mindenféleképpen 2 fázisú sütőpor kell hozzá ( szerintem csak a Váncza ilyen itthon) mert akkor nemcsak a hűtőben fog dolgozni(mikor ugye érintkezett a folyadékkel, azonnal) hanem jut erő még a sütéskor is.

t3v, az okostojas írta...

szerintem nem kell túlmisztifikálni: sok porcukor és sok hideg. nálam metrós sütőpor van, fene tudja, hogy double acting-e (meg kellene néznem az összetételét, csak már nem az eredeti dobozban van), úgy is kireped (gázsütőben is sikerült), és sima Bocival is megy (50% kakaótart. körül).

és a reklám helye :)
http://okostojas.blog.hu/2007/10/10/csokis_pofeteg
lepergett porcukorral ugyanez.

Piszke írta...

Emlékszem a képekre és tényleg egyformák, de a recept kicsit más összetétel. A Boci jó, de a Spar sajátmárkás, amit másodjára a kamrában találtam, hiába 50%-os (vagy legalábbis az van ráírva) nem éri utol. Viszont sok helyen láttam csak kakaóporral készítettet is, és azok is néztek ki valahogy, persze nem olyan szépek mint a Tiéd meg az enyém ;)

mandy tarragon írta...

gyönyörű, pont ilyen lett nekem is. :)

Piszke írta...

Akkor Te is jó receptett választottál!!

Fácska írta...

Csak most fedeztelek fel és mentem, gyártom a receptjeidet:) Köszönet érte! Ez a pöfeteg már Face őrület tárgya lett, miután megsütöttem és a fotót feltettem. Most minden ismerősöm és az ismerősei ezt gyártja a Karácsonyi hajrá közben:)

Névtelen írta...

Mennyei recept, ráadásul gyors is. Pont erre van szükségem ezekben a rohanó hétköznapokban :D El is készítettem. Az adalékokat meg ezen az oldalon megnéztem, hogy mennyiből jön ki

https://www.ujsagomat.hu/lidl/akcios-ujsag-csutortoktol-26-09-2019/

Related Posts with Thumbnails