2008. augusztus 25., hétfő

Dupla túrós fűszeres pogácsa


Vagy tetszetősebben borkorcsolya. Trendibben partifalatka. De sörrel is jó. Sőt tejjel is, mert az egyik kiskorúnak kezd benőni a feje lágya és megeszi.
Úgyhogy jóétvágyat hozzá mindenkinek, mivel eleve lekéstem már a VKF aktuális határidejét, nem is szaporítanám a szót, itt a recept:


Hozzávalók:

a tésztához

20 dkg liszt
10 dkg túró
17,5 dkg vaj
1/2 kk. só
1/2 kk. szárított fűszerkeverék (az enyémben: zsálya, oregano, kakukkfű, petrezselyem és bazsalikom)
1/2 kk. édes pirospaprika

(sütőpor nem kell bele!!)

kenegetni:

1 tojássárgája
1 k tejszín (nyugodtan elmaradhat egyébként)

tölteni

10 dkg túró
10 dkg brie sajt
kis csokor petrezselyem és bazsalikom



A lisztet elmorzsoltam a hideg vajjal, majd a túróval, a sóval, a fűszerkeverékkel és a paprikával gyorsan egynemű tésztává gyúrtam és 30 percig pihentettem a hűtőben.

Amíg pihent, a brie-t villával összetörtem, majd jól elkevertem vele a túrót és a fűszereket.

A tésztát kisujjnyinál kicsit vékonyabbra nyújtottam és 3 cm-es kiszúróval kiszaggattam, a felét kenegettem és sóztam. (Aki szereti: köménymag)

A 180 fokra előmelegített sütőben 20 percig sült, majd kihűlés után túrókrémmel tornyocskásítottam.

A tészta egyébként erősen hajaz a túrós-olajos tésztára, előnye viszont, hogy a töltelék miatt nem keményedik meg, szóval nem muszáj rögtön megenni, de általában ez a sorsa...

Nekem ennyiből 28 túrós tornyocska lett, most megszámoltam.

További túrós receptek tőlem:

Ricottás (túrós) amerikai palacsinta

Gyümölcstorta retro

Körözöttes-téliszalámis sajttekercs

Spenótos túrótorta

Túrós zsömle



Eredetileg a hangzatos " Egészséges finomságok" szakácskönyv receptje, némi módosítással: pl. nem őrölök hozzá búzát meg kölest, de egyébként 15-5 dkg arányban ez van a recept szerint benne.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails