2007. szeptember 9., vasárnap

Rozsdás hús


Epe- és gyomorbetegek gyorsan nézzenek mást.

Régesrégóta főztük (vagy inkább sütöttük) otthon lányok ezt a receptet, amit anyukám egyik szomszédasszonyától tanult - aki állatorvos feleségeként az ínséges 80'-as években is rendszeresen jutott szép marhahúshoz -, amikor egy kósza Lakáskultúra főzési rovatából (Lajos-Hemző szerintem) megtudtam, hogy mi a becsületes (fenti) neve. Ott mintha lett volna még valamivel bonyolítva, de én maradtam a mi verziónknál.
Az egész lényege, hogy ha már mindennap (vagy legalább másnap) nem veszünk/eszünk borjúbélszínt, akkor is részesüljünk a szánkban finoman elomló marhaszelet élményében.


Hozzávalók:

70 dkg marhahús ( pl. comb, felsál )
70 dkg vöröshagyma

bors ízlés szerint
kb. 1 dl étolaj

A 30 cm-es teflonserpenyőmbe annyi olajat öntöttem, hogy kb. fél centi vastagon álljon benne. A hagymát vékonyan felkarikáztam és sírtam. Az olajat felforrósítottam a serpenyőbe pakoltam a hagymát, átforgattam az olajban, jól megsóztam és beletettem a sózatlan(!!) húst úgy, hogy alul-felül hagyma borítsa. Ezután a serpenyőt befedtem ( pont ráillő, jól záró fedő kell ) és előbb közepes lángon jól átdinszteltem, majd a lángot levéve pároltam-sütöttem még kb. másfél órát. Néha rá kell nézni, és pótolni kell a fedő alól kiszökő gőzt vízzel. A végén - mikor már szinte teljesen sima volt a szaft .-, levettem a fedőt, hogy teljesen besűrűsödjön, és csavartam rá feketeborsot.

Ekkor lehet még sózni is, mert a hagymás szaft alapvetően édeskés, és ez ízlés dolga.

Fűszeres krumpli volt hozzá: A krumplit nagy hasábokra vágtam, és öt percre bezúdítottam egy fazék lobogó vízbe. Leszűrtem, leszárítottam papírtörlőn és fűszeres olivaolajban átforgattam. (Kéne egy jó kis olajspray) Sóztam és 180 C-ra előmelegített sütőben, sütőpapírral bélelt tepsiben 20 perc alatt kész lett.

Na ez is egy olyan recept, amit leírni bonyolultabb, mint elkészíteni. A hús még soha nem lett kemény, rágós, de azért nem árt nappali fénynél megítélni a marhahús színét: minél világosabb, annál fiatalabb.
A hagyma-hús arány mindig 1:1, nálunk a fenti mennyiség kétszemélyes...









4 megjegyzés:

Névtelen írta...

A recept legnehezebb pontja a zsenge husi beszerzése... szóval lehet, hogy majd arról fogok beszámolni, milyen lett vén marhából :)

Piszke írta...

Szia! Bármilyen hihetetlen, de a vén marha is megpuhul.Szerintem a hagymában van valami, ami ilyen nagy mennyiségben húspuhító.Vagy mondja meg ezt egy gasztrofizikus. A kiwit viszont sose próbáltam :-)

Névtelen írta...

Jé, én ezt tejföllel szoktam csinálni. Igaz, akkor már nem lehet rozsdásnak hívni...Hétvégére beterveztem a kókuszosod!!

Piszke írta...

Majd tudósíts, milyen volt a fogadtatás.és a kevesebb cukor, ami sose árt...

Related Posts with Thumbnails