2007. augusztus 7., kedd

Peche Melba


Az ihlet innen jött, és ami nem hátrány, hogy megvolt minden hozzávaló a hűtőben. Rémlettek is a hozzávalók, a kétféle receptem pedig csak az alkoholban nem egyezett, de nem baj, mert azokból meg egyik se volt itthon. Igy a készletet felderítve a rohamosan fogyatkozó :-( Grand Marnier-re esett a választás. Igazi jó kis szabadság idejére való kényeztetés, klassz(ikus) ízharmónia: a nagy francia szakács, Escoffier találta ki az 1800-as évek végén egy operaénekesnő, bizonyos Melba kisasszony tiszteletére adott díszvacsora alkalmából.

Hozzávalók személyenként:

1 nagy őszibarack fele

1 nagy gombóc vaníliafagyi

pár szem málna a mélyhűtőből

egy löttyintésnyi finom alkohol

a rászórandó mandula megmolyosodott, így az lemaradt

Klasszikusan a fél barack tetejére teszik a gombóc fagyit, rá a málna és az alkohol, majd a mandulaforgács. Igen bonyolult. Én itt most felkockáztam a magas pohár miatt, tényleg ott van, csak nem látszik. A fagyi pedig a gasztrobűnök közé sorolandó Plus saját márka.
Van olyan fagyigép ami befér egy 120 literes fagyasztó valamelyik (3) polcára?Ha nincs, továbbra is csak a VKF vagy valamilyen családi ünnep esetén vagyok képes elszánni magam a házi fagylaltgyártásra, holott a blogok tele vannak jobbnál-jobbakkal.


3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Az én fagyasztóm 70 literes, három polcos, és elfér benne. Menj el a boltba, és mérd le a fagyigépben lévő hűtőtartály a magasságát, az kell, hogy állítva beférjen a polcra (nekem a robotomhoz tartozik, tehát lehet, hogy nem standard méretű, de 13 cm magas).

Piszke írta...

Hát igen.Ez magamtól is eszembe juthatott volna.Pedig van itthon centim, vonalzó is akad, csak sose találom egyiket sem, mintahogy a cetliket sem, amire felírom mit kell venni...

Piszke írta...

Az ilyen egyen csak Plus fagyit!!!!

Related Posts with Thumbnails