2010. augusztus 15., vasárnap

Csokitorta 2.0




Mert ez most...öööö...szezonális.

A ribizli miatt.

Inkább a szülinapok miatt...

A korábbi torta egyszerűsített verziója, sima piskóta, hátulról előrefele készült étcsoki-ganache krém, ha lehet még nagyobb sikere volt, kicsit könnyítettem a krémen részben egy olvasói levél hatására; viszont az előre felvert tejszín miatt mégis látványosan nagy tömegű, cukor és vaj hozzáadása nélkül is - tiszta diétás...;) - jól kezelhető, nagyoncsokis-krémes torta lett belőle.


Hozzávalók: (12 szeletes, 18 cm-es forma)

-a piskótához:

5 tojás

5 ek. cukor

4 ek liszt, 1 ek. kakaópor és 1 csapott kk. sütőpor, átszitálva


- a krémhez:

3 dl tejszín

30 dkg étcsoki

1 habfix

A sütőt 175 fokra előmelegítettem
A tojások sárgáját kézi mixerrel 6-8 perc alatt halványsárga, sűrű habbá vertem. Fa lapáttal hozzáforgattam az átszitált liszt-sütőpor-kakaópor keveréket. Gyorsan habbá vertem a fehérjéket, és két részletben beleforgattam a piskótamasszába.

18 cm-es, alul sütőpapírral bélelt formában tűpróbáig - ez 25 perc volt- sütöttem. A kikapcsolt, kinyitott sütőben hagytam félig kihűlni, ezután vettem ki a formából, és rácson hagytam teljesen kihűlni.

A csokit apróra tördeltem és a mikróban 400 watton 3 perc alatt, kétszeri keveréssel megolvasztottam. A tejszínt egy habfix-szel majdnem teljesen keményre vertem, és míg járt a mixer keverője, belecsorgattam a megolvadt csokit., és már mehetett is a tortába.
Ezzel a krémmel töltöttem-borítottam a 3 lapba vágott piskótát.

A habfix csak biztonsági játék volt, de a torta alkalomra készült, így semmiképp nem akartam kockáztatni; ha a ganache megáll úgy, hogy utóbb verjük fel habosra a csoki-tejszín keveréket, meg kell állnia józan számítás szerint előre felvert tejszín plusz csoki sorrendnél is.





5 megjegyzés:

Thrini írta...

Szintén nagyon mutatós, akárcsak a másik.

Piszke írta...

De a nagyon csokis még jellemzőbb :)

Moha írta...

Nagyon csokis és NAGYON SZÉP!!!

Lelki Hurkaim írta...

Ezt sütöm szüleim 25. házassági évfordulójára, ha már egyszer csokitortát kértek.:)

Unknown írta...

Halihó!
Megsütöttem Lucának a 3. szülinapjára, kívánságára, és a családtagok örömére. Kb. 3 perc alatt elfogyott az egész.
Kollegiális köszönet:
N.E.

Related Posts with Thumbnails