2010. augusztus 25., szerda

Citromos cukkinikenyér






- Anya, az angyalkás cukkinit tesszük a sütibe!!?

Tudtátok, hogy a cukkinikban belül egy angyal van? Nem?

Akkor nézzétek meg legközelebb, ha egy nagyobb cukkinit keresztben elvágtok...Tényleg ott az angyal, két mandulavágású mag a szeme, alul két tojásdad kör pedig a szárnyai. Ezért kérdezte tőlem a kuktám, amikor nekikészülődtünk a konyhában a cukkinikenyérnek. Először én sem értettem, de aztán elmagyarázta - ő már látta a cukkinitornyok készítésénél is.

Még a szamárfüles kis szótár/receptfüzetemből való a cukkinikenyér receptje, hosszú évekig az egyetlen forma, ahogyan a cukkinit felhasználtam. A recept inkább karácsonyi jellegű, dióval, mazsolával, fahéjjal, de a cukkini sárgájáról most a citrom ugrott be, ami a nagy melegben olyan jól tud esni. A recept átment némi átalakításon, karcsúsításon, de ha lehet még finomabb lett, szaftos, könnyű, a Válogatós Banda nem kuktáskodó tagja el se akarta hinni, mikor elárultam neki (előrelátóan azután, hogy betolt két nagy szeletet), majd kérte, hogy azért a süti végét ne egye meg senki, azt ő akarja megreggelizni.


Hozzávalók:

25 dkg magházától megtisztított, héjastól reszelt sárga cukkini ( lefagyasztottból is készíthető!)
(ha csak zöld cukkinink van, akkor csináljuk lime-mal és nevezzük lime-os cukkinikenyérnek :))

2 tojás

7 dkg cukor

8 dkg olvasztott vaj

2 citrom

20 dkg liszt

1 csapott kk. szódabikarbóna

1 kk. sütőpor

3 ek. porcukor





A cukkini megtisztításával és lereszelésével - a reszelő nagylyukú részén - - kezdtem, hogy álljon egy kicsit, engedjen levet, amit kinyomkodtam belőle, mielőtt a sütimasszába kevertem. A citromok héját lereszeltem, a citromok levét kifacsartam, a vajat a mikróban felolvasztottam.

A tojásokat szétválasztottam, a sárgáját a cukorral kézi mixerrel fehéredésig kevertem, a fehérjét habbá vertem. A tojássárgás krémhez kevertem a citromok lereszelt héját, az egyik citrom levét és az olvasztott vajat, rászitáltam a sütőporral és a szódabikarbónával elkevert lisztet, összekevertem és belekevertem a reszelt cukkinit. A sűrű masszát két részletben lazítottam a tojáshabbal, óvatosan, de alaposan átforgatva a tésztát.

Sütőpapírral bélelt szögletes, 22 cm hosszú formában 50 percig sült, az első tíz percben 200 fokon, majd 175 fokon, félidőtől alufóliával lazán letakarva.

Mivel a massza tetejét nem vágtam be egy késsel hosszában, így kicsit féloldalasan repedt meg a teteje - ez teljesen normális a magas nedvességtartalom miatt, ezért végül az alsó része került felülre, és ezt vontam be 3 ek. porcukor és 2 kávéskanál citromlé sűrű keverékével. A szeder nem rontott rajta, a következő cukkinis süti tetejére még sűrűbben kerül majd.

4 megjegyzés:

"saját levében" írta...

Az angyalát! Az imént szeleteltem fel egy nagyobb csapatot zsülienre! Megyek és bocsánatot kérek tőlük.

Piszke írta...

Ajj, hát az angyalokat ki kell vágni a magházzal együtt!

Zsiri írta...

Nagyon guszta, a szeder díszítés különösen:)

duende írta...

Nagyon tetszik, vittem, köszönöm. :) Anzsalkákat külön üdvözlöm. :)

Related Posts with Thumbnails