2016. augusztus 2., kedd

Karfiolos-sajtos korongok



Azt nem mondom, hogy mindenki lelkesedik nálunk ezért a karfiolos cuccért, de idén nagy előrehaladást tettünk: kiderült a gyerekek számára, hogy a cukkini is ehető, sőt, ezt is - köretként persze, nemcsak úgy magában - megkóstolta az egyikük, és nem mondta, hogy soha többé.

Szerintem magában is nagyon jól be lehet falatozni, és így például lelkifurdalás nélkül mártogathatjuk valami kis fűszeres majonézbe vagy izmosabb saátaöntetbe, jó melegen, de hidegen is nagyon finom. Végül is nem lehet sok baj egy zöldséggel, ha kap egy csomó cheddart meg parmezánt....

Hozzávalók: (kb 12-5 darabhoz)

40 dkg karfiol (tisztított súly)
4 dkg liszt
5 dkg reszelt  parmezán v. grana padano
1 tojás
2 kk. só
frissen őrölt bors bors
10 dkg cheddar sajt reszelve

A karfiolt rózsáira szedtem és a késes robotgépben egészen apróra pörgettem. Egy tálban, folpackkal letakarva 2x1 percig 800 watton pároltam a mikróban.(Közben és a végén is le kell venni a folpackot, hogy a gőz távozzon.)
Dupla réteg konyhai törlőpapírra szedtem, hogy a karfiol  maradék nedvességet is magába szívja a papír.
Ezután a tálban elkevertem a liszttel és az összes többi hozzávalóval.
A muffinsütő mélyedéseibe egy-egy kerek sütőpapídarabkát tettem, evőkanállal beleadagoltam a karfiolos keveréket, picit lelapogattam és 200 fokra előmelegített sütőben 15 percet sütöttem. Ezután megfordítottam a korongokat és még3-4 percig sütöttem.

Pár kimaradt darabot csak simán sütőpapírra adagoltam egy fagyiskanállal, kissé lelapítottam, és ugyanolyan szépek lettek.

A receptet némi változtatással meg módosítással innen adaptáltam.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails