2016. május 5., csütörtök

Kókuszos-epres csiga



A kókuszos buci csak szimplán is nagyon bejött mindenkinek, a csokis-kókuszos verzió, mondanom sem kell, szintén aratott, de ennél az epres változatnál csodálatos módon mindenki egyetértett: ez az eddigi legjobb. 
A kész, pihepuha, foszlós  csigák alja úszik a sűrű, langyos, kókuszos szaftban, belül meg ott az üde eper, tetején a ropogós kókusz és mandula - nagy fantázia nem kell hozzá, hogy elképzeljük, mégis mi indíthatta meg így a Milka Csoki Frakció megátalkodott tagjait.

Hozzávalók:

40 dkg liszt
1/2 dl langyos víz
4 dkg cukor
2.5 dkg friss élesztő
1 db 400 ml-es  kókusztejkonzerv elfelezve (ez most az Auchanból jött, és nagyon sűrű, jó minőségű cuccnak bizonyult) 
3 dkg vaj
másik 4 dkg cukor
1 csapott ek. étkezési keményítő

a töltelékhez:
6 ek. cukor
2 tk. vaníliaőrlemény
10 dkg aprószemű kókuszreszelék
40 dkg eper

A langyos liszt közepébe mélyedést készítettem, belemorzsoltam az élesztőt, megszórtam  egy teáskanálnyi cukorral, ráöntöttem a langyos vizet, elkevertem és letakarva 10 perc alatt megfuttattam.
A vajat és a kókusztej felét is meglangyosítottam és összekevertem őket a 4 dkg cukorral.

A lisztet elkevertem a felfuttatott élesztővel, hozzáadtam a vajas-kókuszos-cukros keveréket és 5 perc alatt fényes, sima tésztává dagasztottam a robotgéppel. A tálat szorosan lefolpackoztam és a tésztát  langyos konyhában 1 órát kelesztettem.



A cipót kétfele osztottam és külön-külön kb. 40x20 cm-es téglalappá nyújtottam. Megszórtam a vaníliaőrleménnyel elkevert cukor és a kókuszreszelék felével,  az apró kockára vágott eper felével, a a rövidebbik oldal felől szorosan feltekertem, és kb. 1,5 cm-es szélességű csigákra vágtam egy igazán éles késsel és egy nagy, 28 cm-es formába raktam. (Szellősnek néz ki  ekkor még, de nagyon szépen megkel még ezután, majd a sülés közben, tehát nem kell szorongatni.)
A másik felét is ugyanígy készítettem el, azt egy kicsit kisebb kerámiaformába raktam, így vastagabbra vágtam a szeleteket, kevesebb csigám legyen, hogy elférjenek.

Újabb 45-50 perces kelesztés alatt a csigák teljesen betöltötték a formákat.
A sütőt közben 190 fokra előmelegítettem, a másik 4 dkg cukrot és a keményítőt elkevertem, hozzáadtam a kókusztej maradékához és mielőtt a bucikat a sütőbe raktam volna, meglocsoltam őket a kókusztejes keverékkel. A tetejét megszórtam kókuszreszelékkel, kevés lapkamandulával és 20 perc alatt sütöttem készre.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails