2016. április 26., kedd

Srí Lanka-i zöldségcurry



Szó szerint. Vagy legalábbis felénk a petrezselymet/gyökerét mindig csak "zöldség"-nek hívták, anyukám, ha kiküldött a kertbe a (hús)levesfőzéskor, akkor mindig répát meg "zöldséget" kellett szednem és a kerti csapnál megpucolnom (nagyon untam és utáltam), sőt a petrezselymet (mámint a levelét) meg úgy nevezték, hogy zöldség zöldje... :D

Na, szóval ez petrezselyemgyökér, finom édes, most már nyersen is simán megeszem, de szerintem bármilyen műs zöldségből, vagy vegyesekből is szuper ez a curry, mert a szósz az tényleg mondent visz. Itt a húsos változata, és inkább úgy gondolom, nem kell a húst-zöldségeket keverni, más-más jellegű étel lesz belőle, de mindenképpen nagyon finom.

Hozzávalók: (4 személyre)

 4 szem szegfűszeg
1-1 csapott kk. édeskömény-mag, koriandermag és római kömény
 6 zöld kardamom
5 szem egész szegfűbors
1-1 csapott kk. kurkuma és cayennebors
2 ek. citromlé
 
5+5 dkg kesudió (ha sózott, ne adjunk az ételhez több sót, vagy csak utólag sózzuk)
3 ek.kókuszreszelék

60 dkg petrezselyemgyökér
5 dkg gyömbér lereszelve
4 gerezd fokhagyma, lereszelve

4 dkg vaj
2 nagyobb fej vöröshagyma
1 ek. paradicsomsűrítmény (a tubusosat használom az Aldiból)
kisujjnyi fahéj
6-7 dl húsleves
5 ek. sűrű kókusztej

 
A szegfűszeget, édesköménymagot, római köményt, koriandert, a kardamomból kiszedett magokat és  a szegfűborsot serpenyőben folyamatosan  kevergetve átpirítottam, mikor illatozni kezdtek, gyorsan mozsárba szórtam és porrá törtem. Hozzáadtam a kurkumát és a cayenne borsot, majd elkevertem a fűszerkeveréket a citromlével.

A serpenyőben megpirítottam a kesut, majd a kókuszreszeléket (ez pillanatok alatt kész,vigyázni kell) és a kesuból 5 dekát botmixerrel pürésítettem.
 
A petrezselyemgyökeret megtisztítottam, ujjnyi vastag karikára vágtam és egy nagy serpenyőben a forró vajon nagy lángon átpirítottam a gyömbérrel és a fokhagymával. Hozzáadtam a fűszerkeveréket, a kesupürét, a nagyon apróra vágott vöröshagymát , a paradicsompürét, a fahéjat és a levest. Kb. 30 percig félig lefedve pároltam, ezután a kókusztejet is hozzáadva még pár percig összeforraltam.
Tálaláskor lehet  megszórni  a megpirított, kicsit megtört kesudió másik felével.(Oké, a fotós adagra már nem maradt kesu, a képen snidling.)

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails