2016. március 2., szerda

Fűszeres zellerhasábok



Mivel most tél van, és nincs cukkini, hogy sültkrumpli helyett ilyen cukkinihasábokkal csaljunk le a kalóriákból (hiszen vészesen közeledik a tavasz), más után kell nézni. És a zeller finomabb is, mint a semmilyen ízű cukkini, valljuk be, sőt, mint minden rendes gyökér/gumó, finom édesre sül.

Lehet, kicsit betett a kalóriáknak, hogy végeredményben a csirke kisülő zsírjában forgolódott a sütőben, de az íznek ez nem ártott meg, és  lehet természetesen sima sütőpapíron is sütni, amit enyhén olajozzunk ki, és a finom narancsos-olívás marinádot sem szabad kárba veszni hagyni, az is mehet rá sütés előtt.


Hozzávalók: (nálunk köret, 2 személyre)

30 dkg zeller
1 (vér)narancs leve
1 ek. olívaolaj
frissen őrölt bors
1 kk cayenne bors(pehely) vagy chilipehely
só - csak a sütés után

A megtisztított zellert 1 cm átmérőjű, zömök hasábokra vágtam. Meglocsoltam-átforgattam az összes ízesítővel és egy fél órát állni hagytam. 2 percre 800 wattra folpackkal szorosan letakarva mikróba raktam, majd a sülő hús (csirke) mellé 20 percre beraktam sülni, így együtt lettek készen.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails