2015. október 20., kedd

Nutellával töltött csokis keksz




Nutellával minden jobb! (Ahogy egyébként baconnal is.) És igen, a chocolate chip cookie is emelhető eggyel magasabb szintre. 
A sok felsorolt hozzávaló ellenére két részletben kell mindent összekeverni, csak a lágy tészta miatt kell hosszabb hűtési idő, na és arra kell figyelni, nehogy a drága nutella kifolyjon sütés közben.
Ha ez megvan, akkor minden megvan ahhoz, hogy elfelejtkezzünk erről a ronda, szürke, esős, depresszív októberről, abszolút nem kell magyarázkodni, kell az endorfin és kész.

Hozzávalók: (20 nagyobb kekszhez)

30 dkg liszt
1 tk. sütőpor
1 tk. szódabikarbóna
késhegynyi őrölt szerecsendió
3 gr só
10 dkg NAGYON apróra vágott jó minőségű étcsoki vagy mini csokoládécsepp
20 dkg puha vaj
20 dkg cukor (fele barna nád, fele sima kristálycukor)
egy tk. vanília-kivonat/fél rúd vanília kikapart magja/1 vaníliás cukor
1 kk. mandulaaroma ( a dr.Oetker-féle, színtelen)
1 egész tojás
1 tojás sárgája
20 tk. nutella (hűtsük be, míg a tészta is hűl)




Az első 6 hozzávalót összekevertem. A vajat és a kétféle cukrot kézi mixerrel 2 percig habosítottam, majd hozzáadtam a vaníliát, a tojást, tojássárgákát és a mandulaaromát.
A vajas keverékhez hozzáadtam  a száraz  hozzávalókat és egy fakanállal egynemű tésztává kevertem
A tésztát két 20 cm-es rúddá formáztam belőle és folpackban 4 órát pihentettem  a hűtőben.
Sütés előtt fél órával kivettem, hogy átmelegedjen a tészta, a rudakat 10-10 részre vágtam, tenyér méretű (az enyém kicsi, olyan 6-7 cm) körré lapítottam, középre raktam a teáskanálnyi  nutellát, majd óvatosan körbegombócoztam a tésztával. Ha körben valahol kikukucskál a nutella, oda tapasszunk kevés plusz tésztát, nehogy kifolyjon sütés közben .
Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam, egymástól 6 centi távolságra, és óóóóóvatosan ujjnyi vastag koronggá lapítottam, hogy ki ne szakadjon a tészta.  

175 fokra előmelegített sütőben 10 percig sütöttem,  rácsra szedve hűtöttem ki.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails