2014. december 4., csütörtök

Málnás joghurt-mousse torta




Igen, még három torta van hátra :).
Ez és a következő belülről nagyon hasonlatos, mert mindkét lánynak málnatorta volt a kívánsága, így elővettem a jól bevált, eredetileg epres-joghurtos krémemet, és az került a piskótalapok közé.
A figura nem sk, cukrászdai marcipán, a csillagos díszítés pedig a fondantos bevonás  technikai bakijait is kiválóan takarja :).

Hozzávalók: (20 cm.es formához)

6 tojás
12 dkg cukor
12 dkg liszt

- a  krémhez:

40 dkg málna (fagyasztott)
45 dkg málnás joghurt
2 púpozott evőkanál porcukor
2dl tejszín
2 habfix
16 gr zselatin
4 ek. víz

bevonat:
7 dkg marshmallow
14 dkg porcukor
2 dkg vaj

A sütőt 175 fokra előmelegítettem.
A tojásokat a cukorral kézi mixerrel 6-8 perc alatt halványsárga, sűrű habbá vertem. rászitáltam 3 részletben  a lisztet,  óvatosan  forgató mozdulatokkal elkevertem  Három részletben sütöttem meg a tésztát, laponként 10-12 percal att, hogy magasabbak legyenek a piskótalapok, és így a torta. Két húsz cm-es formám van, így a harmadik laphoz való tésztának nem kellett sokat várakoznia.
Rácson hűtöttem ki, a sütőpapírt lehúztam a piskótáról, és pontosan visszaigazítottam a kapcsos formába.
 

A krémhez a joghurtot előző nap szűrőbe tettem, és egy éjjel a hűtőben lecsöpögtettem.
A krémhez a lecsöpögtetett joghurtot a kiolvasztott málnával  és  a levével együtt, amit engedett) összeturmixoltam. Ez kb 5 dl  dl sűrű turmixot jelentett, ehhez van igazítva a zselatin mennyisége.
Ha  a joghurt kevésbé sűrű, a zselatin mennyiségén igazítani (emelni) kell, mert nem fog megdermedni a krém.
A zselatint a 4 evőkanálnyi vízben megáztattam, addig a tejszínt egy habfix és 2 evőkanál porcukor  hozzáadásával habbá vertem.

A megpuhult zselatint kis lángon lassan átmelegítettem, közben simára kevertem, (forralni nem szabad)  langyosan  a joghurtos krémbe csorgattam és a kézi mixer segítségével egyenletesen  eloszlattam.  Ezután forgattam bele a tejszínhabot, majd a krémet és a psikótalapokat rétegeztem a formában.  A tetejére nem muszáj sok krémnek kerülnie, majd jön rá úgyis a pillecukor fondant.
3 órát  hűtöttem.

A pillecukrot egy kivajazott tálban a mikróban párszori átkeveréssel (szilikon lapáttal) felolvasztottam, hozzáadtam 8 deka porcukrot, elkevertem, majd szilikon, vajazott munkalapra borítottam és vajas kézzel belegyúrtam még a maradék porcukort is. kis részt nagyon kevés piros ételfestékkel színeztem, abból szaggattam ki a csillagokat.

A fondant igazából vajas tortákon áll meg jól, az ilyen zselatinos krémeknél összejátszik a magasabb nedvesség tartalommal, megcsúszhat, kicsit nehezebb szeletelni is emiatt, ezért közvetlenül tálalás előtt nyújtsuk és borítsuk be vele lehetőleg, másik megoldás, hogy nagyon kevés vajjal vékonyan átkenjük a tortát, mikor megdermedt és kivettük a formából.




Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails