2014. november 4., kedd

Pekándiós-csokis pite


Már nyár óta őrizgettem a Barcelonából hazacipelt kilós, héjas pekándiót - valami borzasztó pucolni egyébként - és amikor megláttam ezt a receptet, tudtam, hogy vége az azon való törpölésnek, hogy féltve őrzött gyűrűmet kincsemet milyen süti érdemli majd meg. Bár amikor a megsült tésztalapra ráöntöttem a folyós kevercset, erősen kételkedtem abban, hogy valaha vállaható külsejű édesség lesz belőle, de végül nem okozott csalódást - a sütési idő vége előtt pár perccel hirtelen minden a helyére került és a folyékony felső réteg szépen megszilárdult. 
Az íze pedig..? Hát lehet valami rossz, amikor pekándió meg étcsoki van benne? Ráadásul sok... Bár az eredeti recepthez képest mindkettő  negyedével kevesebb, de megtartom ezt a kipróbált arányt. Emellett ugyan kifelejtettem a felső rétegből az 5 deka olvasztott vajat is, de nem hiányzott se küllemre, se ízre, így csak 98000 kalória van egy szeletben, úgy meg már 100.000 lett volna, az meg mégis túlzás.

Még sok tervem van ezzel a típusú -és egyébként pofonegyszerű és gyors -  süteménnyel, úgyhogy stay tuned.


Hozzávalók: (18-25 darabhoz, a felvágott mérettől függően)

20 dkg liszt
5 dkg nádcukor
12dkg vaj
3 nagyobb tojás
15 dkg cukor
2 ek. méz
15 dkg aprított (vagy egész)  pekándió
15 dkg kis kockákra vágott étcsokoládé vagy mini csokicsepp (50% kakaótartalom feletti)

A sütőt 175 fokra előmelegítettem.
A lisztet, cukrot és a hideg, felkockázott vajat addig pörgettem a késes robotgépben, míg el nem kezdett összeállni.(Ha nincs ilyenünk, morzsolgassuk gyorsan össze kézzel, picit gyúrjuk át, a lényeg, ne melegedjen fel nagyon a tészta, mert akkor megég.)  A morzsás keveréket egy 22x30 cm-es, sütőpapírral bélelt tepsi aljára egyenletesen elterítettem, lenyomkodtam és 12 perc alatt világos aranyszínűre sütöttem.



Míg sült, elkevertem a többi hozzávalót, a sütőből kivett tészta tetejére öntöttem, elegyengettem és további 20 percet sütöttem. A tepsiben hagytam kihűlni, ezután éles késsel jól szeletelhető volt.


A mennyiségileg és hozzávalókban kissé módosított recept innen jött.

2 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

Irtó guszta sütemény. Sosem kapok pekán diót, lehet éppen mindig elkerülöm... Most még sima dióm sincs, nem hogy pekán...

Unknown írta...

Piszke kérlek segíts! :)
Melyik adag cukor kell melyik részhez? Illetve akkor vajat csak a tésztába tegyek? Nagyon köszönöm!!!!

Related Posts with Thumbnails