2014. október 16., csütörtök

Mogyorós-almás szelet (lisztmentes)




Amikor a múltkori  fügetortát csináltam, rögtön elhatároztam, hogy csinálok valami hasonlót más gyümölccsel is. Az alma volt a legkézenfekvőbb, és csak annyit módosítottam a recepten, hogy kicsit kevesebb folyadékot tettem bele, mert a friss almák lédúsak, még a sütés után is. A mandulát mogyoróra cseréltem a karakteresebb ízért, és mivel a mogyorót nekem kellett megtörni, megelégedtem 15 dekával is :). 
Jó kis szaftos-mogyorós süti lett a végeredmény, a kicsi alkohol miatt talán a Sport szeletre emlékeztet (de csak nagyon halványan, szerencsére), és valahogy ehhez kapcsolódóan kéne elneveznem  is, hiszen a magyar internet örökké felbukkanó  szupernépszerű süteménye. Én világéletemben utáltam a Sport szeletet (a csokit), borzasztó az a belőle kilógó műrumos-avas aroma, ami azonnal  megcsapja az embert, amint bontja kifele, meg az a morzsálódós-tapadós állag). A Bohóc is pont ilyen volt, én mindig Capuccino szeletet vagy esetleg  Autósat kértem, de mivel ez a süti se nem kávés, se nem kókuszos, marad a fantáziadús és azonnali sütésre csábító almás-mogyorós szelet elnevezés...

Hozzávalók: (20x20-as formához, 20 szelethez)

50 dkg alma (3 nagyobb)
0,5 dl tej
2 ek. konyak
2 tojás, felverve
0,5dl olaj
8 dkg cukor
1,5 dkg kakaópor
15 dkg darált mogyoró
10 dkg étcsokoládé
csipet só
1 tk vaníliakivonat

3 dkg étcsoki
0,3 dl tej



Az almákat (goldent használtam) félbevágtam, a magházukat kivájtam, és a vágott felükkel lefele sütőpapírral bélelt tepsiben 180 fokon 20 perc alatt megsütöttem. Bár ekkor már a héjuk magától leugrott  róluk, de nem akartam kidobni, ezért összebotmixereztem az egyébként teljesen puha belsővel.
Sorban hozzáadtam a többi hozzávalót (a cukrot a kakaóporral elkevertem és a csokit a mikróban gyakori átkeverés mellett megolvasztottam),  egyszerűen csak fakanállal homogénre keverve, majd a tésztát a  sütőpapírral bélelt tepsiben ( a sütőpapír szélei két szemben lévő oldalon lógjanak túl, így annál fogva a törés veszélye nélkül lehet kivenni)  175 fokon  40 percig sütöttem. 
Rácson hűtöttem ki. A pici étcsokit összetördeltem, kissé felforrósítottam a tejszínt, a csokira öntöttem. 2-3 perc állás után fényesre és simára kevertem a mázat és a süti tetejére öntöttem, még langyosan elsimítottam. Pár félrerakott egész mogyorószemet kevés kimaradt mázba mártottam és ezzel díszítettem a szeleteket.
Nagyon  jól tárolható, a szaftossága miatt nem szárad ki napokig sem, nem kell dobozban tartani.


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails