2014. március 6., csütörtök

Portóiban párolt aszalt füge kecskesajttal



A karácsonyi előételünk volt eredetileg ez a páros, akkor marsalával, és nagyon ízlett mindenkinek.De nem kell feltétlenül ünnepi fogásként kezelni: egy megérdemelt vacsora főszereplői is lehetnek, finom rozsos-magos házikenyérrel vagy más hasonló jósággal. Nem hiszem, hogy sokkal rosszabb végeredményt kapunk, akkor sem, ha egy jobbfajta vörösborban, kevés mézzel és egy kis konyakkal pároljuk a fügéket - én nem fűszereztem egyik verziót sem semmivel, teljesen elég a szirupossá váló alap és a sötéten édes füge a lágy kecskesajt ízéhez.


Hozzávalók: (2-4 személyre, alkalomól függően)

12 aszalt füge
2 dl portói vagy  marsala
10 dkg lágy kecskesajt

A fügéket egy kicsi, félliteres lábasba sorakoztattam és felöntöttem a portóival. Szorosan lefedtem, és nagyon kis lángon 15 percig zümmögtettem: ekkorra a fügék szépen magukba szívták a portóit, a maradék pedig sötét sziruppá redukálódott. (Nem árt persze meg-megnézegetni közben a biztonság kedvéért: ha már kevés rajta az alkohol, odafigyelve kell besűríteni, oda ne kapjon.) Ezzel meglocsolva tálaltam a szobahőmérsékletű sajtot a fügékkel.


1 megjegyzés:

Csrke írta...

Mit szól egy ilyenhez az ifjúsági tagozat?

Related Posts with Thumbnails