2014. január 28., kedd

Egyszerű csokis keksz



Annyira egyszerű, hogy csupán egy mérleg, egy tál és egy villa szükséges az összeállításához - a leírás és a hozzávalók láttán pedig egy francia cukrász sírva temetné tenyerébe az arcát.
Nem elsősorban az  egyszerűsége miatt volt  gyanús a recept: mivel eredetileg nincs  benne  semmilyen liszt vagy liszthelyettesítő, csak orbitális mennyiségű cukor, tojás meg kakaó, így a mandula nélkül kőkemény korongok születtek volna, amivel szöget kiválóan be lehet ugyan  verni, de megenni maximum tejbe mártogatva lehet. 
Amellett, hogy mandulát is raktam hozzá, jelentősen változtatni kellett a sütési időn is: így a szélén ropogós, középen pedig kicsit karamellszerűen puha, rágcsás sütiket kaptam. Francia cukrászat ide vagy oda, a gyerekek keselyűként köröztek a kész darabok felett ( és persze épp ebéd előtt voltunk), a maradékon pedig másnap összevesztek. (A karamellszósz egy sajttortából maradt, szuper volt a kekszekhez, recept még a héten.)

Hozzávalók: (kb. 16 darabhoz)

20 dkg porcukor
5 dkg darált mandula ( lehet dió vagy mogyoró is)
5 dkg holland kakaópor
5dkg apró étcsokicsepp vagy apróra vágott étcsokoládé
csipet só
1 KICSI egész tojás ( vagy egy nagyobb felvert tojás fele)
1 NAGY tojásfehérje

 A sütőt 175 fokra előmelegítettem.
Az első  5 hozzávalót elkevertem, majd homogénné kevertem az egész tojással és a tojásfehérjével.
A masszából vizezett kanállal nagy diónyi gombócokat adagoltam egy sütőpapírral bélelt tepsibe, közöttük 5 centis távokat hagyva. (A  gombócok majd hatalmas lapos kekszekké alakulnak.)

A sütő középső rácsán 10 percig sütöttem, majd kivettem és még 5 percig hagytam a tepsin hűlni.

( A sütési idő végén a kekszek közepe még teljesen puha, de nem szabad tovább bennhagyni, mert kihűlés közben akkor kőkeményre szárad. Ha kisebb kekszeket szeretnénk, akkor a sütési idő is rövidül.)


3 megjegyzés:

Rita írta...

Ez a keksz hiperfinom! És nagyon gyorsan kész lett pedig 40 hetes terhesen mindent csigatempóban készítek:) Én ilyen finom kekszet még nem ettem... Belül isteni ragacsos-csokis, kívül roppan, hmmmmm....

Névtelen írta...

Szia!
Most bukkantam rá erre csoda kekszre:)
Az a kérdésem,hogy szerinted lehet helyettesíteni a porcukrot xilittel? Vagy más lesz az állaga? köszi előre is:)Dóri

Piszke írta...

Kedves Dóri!
Egyszer dolgoztam xilittel, ezért nem merek biztosat mondani.Macaronhoz tuti nem jó, azt próbáltam egyszer kérésre. Azt tudom, hogy ez egyfajta cukoralkohol, tehát kicsit másképp viselkedik,mint a cukor.
Itt elég kevés az összetevő és nagy arányt képvisel a cukor.Esetleg 1 negyed adaggal kellene megpróbálni!

Related Posts with Thumbnails