2012. augusztus 29., szerda

Aszalt szilvás-marcipános sült alma fahéjas tekerccsel



 
Ma újabb recept következik a Tchibo sütőformájához, most egy desszert, ahol az alkotóelemeket egyszerre készítettem el a formában, így pont  négyszemélyes adag készült. Alma ide, marcipán oda, a gyerekeknél a fahéjes tekercs volt a sztár - a hozzávalók háromszorozásával fahéjas tekercsekkel lehet megtölteni az egész formát.

Sem az almához, sem a tekercsekhez nem használtam sütőpapírt, a 200 fokos sütés ellenére semmi nem ragadt a formába, tökéletesen épen és könnyen kivehető volt belőle - a töltelékeknek persze nem szabad kifolynia - , az almák pedig teljesen egyenletesen sültek.

Vasárnap éjfélig tart a játék, ahol a formához való receptötleteket és/vagy arra a kérdésre várunk választ, hogy hány helyen található a Tchibonak üzlete Magyarországon - ehhez a Tchibo weblapja segítséget nyújt.

A recepteket, válaszokat ide küldjétek: piszkeblog@windowslive.com

A forma adatait megtaláljátok a webshopban illetve a tegnapi, zöldséges recept posztjában.



És akkor jöjjön a recept:

Hozzávalók:

4 nagyobb alma
6-8 szem puha aszalt szilva (ha szárazabb, áztassuk  meleg vízben)
5 dkg marcipán
fél dl konyak vagy más alkohol (gyerekekébe tejszín)


3 gr szárazélesztő
1 kk. cukor
15 dkg+ 2 ek. liszt
5 dkg cukor plusz 2 ek. cukor
2 ek.langyos víz
1 kicsi tojás
2+1 dkg vaj
0,25 ml tej
2-3 teáskanál fahéj

A tejet és a vajat mikróban pár másodperc alatt összelangyosítottam
Az élesztőt elkevertem a langyos vízben egy kávéskanál cukorral, és tíz perc alatt felfutni hagytam.
A lisztet összemértem a cukorral, fakanállal hozzákevertem a tejes-vajas keveréket, azután a tojást, simára kevertem, majd a felfuttatott élesztőt. 2-3 percig kell ekkor még keverni a lágy tésztát - a liszt minőségétől is függ mennyi folyadékot vesz fel, a lényeg, hogy lisztes kézzel éppen gombóccá formálható legyen.Ha túl lágy, akkor a 15 dkg-on felül lehet még lisztet adni hozzá. 
Egy órát hagytam kelni, majd hozzágyúrtam még a plusz 2 ek. lisztet. Lisztezett munkalapon 10x40 cm-es téglalappá nyújtottam, 1 deka puha vajjal megkentem és rászórtam a 2 ek. cukorral elkevert fahéjat.
A tészta széleit körben fél centire behajtottam (hogy ne folyjon ki a töltelék) hosszában feleztem, azután az 5X40 centis csíkokat elkezdtem feltekerni a rövidebbik oldala felől, közben tízcentinként megálltam és a már feltekert részt levágtam - azaz így nyolc, 5-6 cm  magas vékony tekercset kaptam, amiket az alsó behajtott szélű felükkel 4-esével ültettem a forma mélyedéseibe.
A második kelesztési idő alatt (20 perc)  a sütőt előmelegítettem 200 fokra, az almák tetejét levágtam, magházát kivájtam, (az alját óvatosan, hogy benne maradjon az alkoholos/tejszínes szaft) megtöltöttem a felkockázott marcipánnal és aszalt szilvával, felöntöttem a konyakkal és a tejszínnel. Őket is a formába raktam és 35-40 perc alatt a tésztával együtt sütöttem készre - az erős felső lángom miatt a tésztát szokás szerint félidőtől alufóliával takartam. (Az alma sütés közben nem reped összevissza, ha az "egyenlítőnél" a héját éles késsel körbevágjuk)

Langyosan tálaljuk, a puha tekercsekkel tunkolható az almában maradt szaft, de egy gombóc vaníliafagyival fokozhatjuk az élvezeteket :).








1 megjegyzés:

moes írta...

nálatok beköszöntött az ősz? :))

Related Posts with Thumbnails