2011. december 19., hétfő

Kakukkfüves-narancsos gombapástétom



Libamáj, kacsamáj, csirkemáj...mindenki választhat egy jó kis pástétomnak valót pénztárca szerint, de ezt a gombásat én nem fogom lecserélni idén semmire...Várakozáson felül jól sikerült, és miért is ne sikerült volna, mert a konyak, a kakkukfű, a narancs, a vaj  és egy kis erdei gombakeverék hercegnőt csinált Barna Csiperke Hamupipőkéből. Eredetileg a vega VKF-re próbáltam ki - mint vacsora alapanyag - de a kóstolás után több osztállyal feljebb lépett.

Hozzávalók: (előételként, pirítóssal, 4 személyre)

1 kicsi fej hagyma
1 gerezd fokhagyma
10-12 dkg barna csiperke
1 ek. szárított erdei gomba keverék
10 dkg puha vaj
1 tk kakukkfű
fél narancs reszelt héja
1 ek. narancslé
2 ek. konyak
bors

A vaj felén kevés sóval kevergetve megpároltam a kétféle, nagyon apróra vágott/reszelt hagymát. A szintén picire aprított gombát és az erdei gombakeveréket - ezt nagyon apróra törtem - hozzáadtam, és nagy lángon, kevergetve átsütöttem. Hozzáadtam a kakukkfüvet, konyakot, narancshéjat, pár tekerésnyi borsot és még egy kevés sót, majd  a folyadékot 1-2 perc alatt elpárologtattam a keverékről. Kicsit hűlni hagytam, összekevertem a maradék puha vajjal és kicsi formákba töltöttem. Hűtőben még egy napig tárolható.

Az ötlet a GoodFood-ból származik.

1 megjegyzés:

Éva írta...

Guszta! Nagyon finom lehet!

Related Posts with Thumbnails