2011. november 29., kedd

Gombás-kéksajtos penne formában



Nemcsak tortával él az ember, vagy ha igen, akkor sóssal is. Hogy ne mindig sima serpenyős szósz legyen, és megtörjem egy kicsit a vagy-paradicsomos-vagy-tejszínes szószok uralmát, sütöttem ezt a pennetortát, vagy micsodát, ami onnan jött, hogy a sós omlós tésztával elszámítottam magam, de akkor már igenis ragaszkodtam a piteformához. Bejött, klasszul vágható, ha nem tésztanap van, akkor köretként  feldobhtja akár  nagyobb sereg ember sima sültjét is.

Hozzávalók:

20 dkg penne, 10 percig előfőzve

8 nagyobb barna csiperke
2 dkg vaj
2 ek olívaolaj
1 doboz tejföl
10 dkg kékpenészes sajt
2 tojás
kevés só
bors
2 tk.kakukkfű

A gombát megmostam és 3 mm vékony szeletekre vágtam, majd az olaj és a vaj keverékén nagy lángon, forgatva egy teflonserpenyőben  átsütöttem; kicsit sóztam, borsoztam és még három percig pároltam fedő alatt.
Addig a sajtot villával összetörtem, elkevertem a tejszínnel, két tojás sárgájával és a habbá vert fehérjékkel.
A porcelán piteforma alját kivajaztam, elterítettem egyenletesen az al dentére főzött pennét, ráöntöttem a szósz kétharmadát, kirakosgattam a gombával, borsot tekertem rá, megszórtam a kakukkfűvel, majd beborítottam a szósz maradékával.

180 fokra előmelegített sütőben 15 perc alatt sült készre.

1 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

De jó kis recept. Szeretem az ilyen sós pitéket! Guszta, recept mentve!

Related Posts with Thumbnails