2011. május 10., kedd

Konyakos-körtés süti



Az nem baj, ha mindjárt eperszezon van, mert ezt a sütit már a fejembe vettem vagy két hónapja, és csak a megvalósításra vártam. Amikor van értő közönség,  ne tologassák cukifalat kis gyerekkezek a tányér szélére, előadva, hogy teljesenjóllaktamésesetlegbrownietmikorsütszmáranya. És még mindig sajnálom a körtéket, mert olyan árván kucorognak mindig az összes gyümölcsstandon. 

Hozzávalók:

8 dkg vaj
8 dkg cukor
1 tojás
12 dkg liszt
1,5 teáskanál sütőpor
3 dkg kakaó
0,5 dl tej
0,5 dl konyak

3 kisebb, kemény  körte



A lisztet, sütőport és a kakaót összekevertem, átszitáltam. (Ez utóbbi nem megúszható, lazítja a tésztát.) A vajat habosra kevertem a cukorral, majd belekevertem az egész tojást, hozzákevertem a lisztes keveréket,  a végén tejjel és a konyakkal lazítottam. Sütőpapírral bélelt 18 cm-es dobozformába kanalaztam, és szépen a masszába állítottam (bele is nyomtam) a megmosott, leszárított körtéket.
200 fokra előmelegített sütőbe raktam, 5 perc után 180 fokra állítottam, majd 15 perc után a körték tetejére raktam egy alufóliát is. Összesen 35 perc sütés kellett ahhoz, hogy a sűrű, vajas-csokis tészta átsüljön.

Tejszínhabbal majdnem tökéletes volt, legközelebb mascarpone lesz mellette.

Legjobb a tálalás előtti este sütni, mert a picit átsülő körtékből kijövő lé szép egyenletesen beszívódik mindenütt a süteménybe.




Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails