2010. október 22., péntek

Körte-piskóta-muffin-cupcake karamellszósszal



TGIF.
Nagyjából ennyire futotta említésre méltó  főzés-sütés terén az elmúlt egy-két hétben, meg kell becsülni :).

A muffinnál könnyebb tészta, cupcake-nél szimplább külső, és a nedves hozzávaló a tojásokon kívül csak a leturmixolt körte, amitől nagyon finom, elegáns körteíze lesz a sütinek. Mondjam persze, hogy a Válogatós Banda egyből leöntette még étcsokival? A körte-étcsoki nem rossz párosítás, de én eldugtam kettőt karamellszószosnak.

Hozzávalók: (12 db-hoz)

10 dkg liszt
10 dkg zabpehelyliszt

1 púpozott kk. sütőpor
2 tojás

10 dkg cukor

5 dkg olvasztott vaj

2 nagy, érett körte
1 kk. vaníliakivonat

A sütőt 200 fokra előmelegítettem.
A száraz hozzávalókat összekevertem és átszitáltam. A tojásokat kettéválasztottam, a fehérjét habbá vertem, majd sorban hozzámixeltem a sárgáját és a többi hozzávalót. A körtéket kimagoztam és héjastól leturmixoltam Pont 2 dl-nyi püré lett belőle, amit szintén a sütibe kevertem. Végül az egész keveréket a száraz hozzávalókhoz öntöttem és óvatosan nagyjából egynemű keverékké forgattam. Én ezeket a kis szilikonformákat használtam, de pont  olyan jó a papírral bélelt muffinforma is. 15 perc után tűpróbáztam a sütiket, és már készen is voltak. Szerintem minden extra körítés nélkül is finom, de ét vagy tejcsokiöntet, vagy karamellszósz melléadva mindjárt fenszi édességet varázsol belőle, holott csak egy majdnem-muffin.





1 megjegyzés:

Jutka írta...

Biztosan finom. Gratulálok a kukTanoda-hoz, ügyesek vagytok, üdv. Jutka :)

Related Posts with Thumbnails