2010. február 20., szombat

Mississippi torta


Egy helyes kis csokoládés szakácskönyvet ajándékoztam tavalyelőtt GBT-s Angyalkára Mennyei Mannának, és vártam, hogy lássam nála a recepteket (és a gyönyörű képeket) , mert a könyvecske nagyon meggyőző csokis édességekkel van tele. Nyáron már nem tudtam ellenállni, begyűjtöttem én is , azóta tele van ilyen cetlikkel: "Kérem" "Ezt is kérem" Ezt is, de likőr nélkül" - a kiskorúak szemlézték a könyvet.

A Mississippi torta eredetileg egy sűrű, csokis, szögletes formában készített brownie-szerű édesség, pontosabban a " Mississippi iszapja torta" névre hallgat, az amerikai dél sütije; összekeverjük, megsütjük, megesszük.

Ez a változat kicsit bonyolultabb, nagyon brutálisan csokis krémmel, annak ellenére, hogy nem kell beledönteni több tábla drága dugiétcsokit, és ráadásul rettentően kiadós. Ez a mennyiség egy ilyen, kisebb formában is simán kiad 12 szeletet. Csak a legelvetemültebbek kérnek kétszer, ebéd után kínálva pedig biztosíthatunk magunknak nyugodt két órát, amíg mindenki piheg, és csöndben néz kifele a fejéből.

Hozzávalók: (23 cm-es formához)*


20 dkg liszt

1,5 ek kakaópor

12 dkg vaj

1,5 ek cukor

1,5 ek. hideg víz

csipet só

-a töltelékhez:

15 dkg vaj

20 dkg nádcukor

3 ek. kakaópor

12 dkg étcsoki

3 tojás

2,5 dl tejszín

1 tk. vaníliakivonat

- további 2 dl tejszín a tetejére.


A lisztet, a kakaóport, a cukrot és a csipet sót összekevertem, az aprítógépben morzsásra összedolgoztam a hideg, kockákra vágott vajjal majd kevés hideg vízzel gyorsan gombóccá gyúrtam.

*A recept szerinti mennyiség rengeteg, így itt már eleve lecsökkentettem a hozzávalók mennyiségét 20%-al - nálam ennyi felesleges tészta várja a mélyhűtőben jó sorsát.

A sütőt 190 fokra előmelegítettem.
Fél óra hűtős pihentetés után lisztezett munkalapon kerekre nyújtottam - fél centinél kissé vékonyabbra - , kibéleltem vele egy 23 cm-es pie-formát, és 15 percig, sütőpapírral fedve és lencsével kitöltve (vaksütés) sütöttem a tésztát. Ezután lencse és sütőpapír ki, és még további 10 perc sütés következett.

Ezalatt a vajat és a cukrot habosra kevertem,hozzáadtam felváltva a felvert tojásokat és a kakaóport. Felolvasztottam az étcsokit, és a tejszínnel és a vaníliakivonattal együtt a krémhez kevertem.

A sütőt 160 fokra vettem vissza.

Beleöntöttem a krémet a sütőből kivett tésztakosárba, de színültig( ez is el van kissé mérve az eredeti receptben, gondolom, a felesleges maradékot megették a rabszolgák...), és 45 percig sütöttem.

A sütőből kivéve kicsit összeesett és repedezett a teteje, de azt úgyis eltakarta a tejszínből vert hab. Abba egyáltalán nem is tettem cukrot, és ez jó döntésnek bizonyult.


A " Csokoládé - több mint 100 fontos recept" c. könyvből.





5 megjegyzés:

Moha írta...

Iszap ide vagy oda,ez nagyon jól néz ki! Nekem 30 cm átmérőjű formám van, szerinted mennyivel növeljem az általad megadottakat hozzá?

Piszke írta...

Szerintem abba kell kb a plusz 20-25 %, amit én levettem. A krém is rengeteg lett. Vagyis tedd rá az ÁFÁ-t! :)

Moha írta...

Köszönöm!

Chef Viki írta...

Vállalok egy ilyen iszappakolást!

Full csokis süti, ez kell nekem :-)))

Piszke írta...

Hú remélem azért, ami rögtön eszembe jutott!!

Related Posts with Thumbnails