2009. november 11., szerda

Chilis sertéscsíkok






A gép (karja) forog, bár alkotói válságot okozott, amikor a sűrű, tejszínes-mandulás-citromos rizsgombócokat egyenletes masszává gondolta tömöríteni :(. De túltettem magam rajta, viszont a gombócokat ezután, úgy gondolom, meghagyom Grenadine-nak.

Szárzeller. Ez az én kedvencem mostanában. Lehet, hogy hús nem is kellett volna bele... A szárzeller fűszeres, diós illata annyira passzol az őszhöz, gyönyörű a színe még sütve is, csinos cakkos szélű szeletkékre lehet vágni; tökéletes. Ebben az ételben a csípős chilihez, a répa édességéhez jól jön a hűvös zöldje és az icipicit kesernyés, földes íze .



Hozzávalók: (2 személyre)

30 dkg sertéshús (karaj)

1 kis vöröshagyma

2 szárzeller-szár

15 dkg sárgarépa

3 ek szójaszósz

2 ek citromlé

2 ek sherry

1 teáskanál tört chili vagy fél tk. chilipor

fél kk. só

1 gerezd fokhagyma

2 tk. barna nádcukor

1 ek. olaj


A húst vékony csíkokra vágtam és kicsit bepácoltam 2 ek. szójaszósz és 1 ek citromlé keverékébe, amíg a zöldségeket nyiszáltam. A répát 1-2mm-es csíkokra (juliennere, mondjuk) a zellerszárat és a vöröshagymát hagymát 1 mm-es félkarikákra vágtam.

Az Actifry-ban 1 percre előmelegítettem az olajat, a vöröshagyma 2 percig párolódott, majd 3 percig tartott míg a hús átpirult. Ezután hozzáadtam a többi zöldséget, a fűszereket, még egy-egy kanál szójaszószt és citromlevet, a cukrot, és egy picit sóztam még, hiszen a szójaszósz is sós. 6 perc kellett, és kész volt az ebéd, a hús tökéletes, a zöldségek még ropogósak.

Nem vagyok általában ennyire precíz, ( itt egy szemforgatós szmájli-nak kéne következnie, melyhez csatlakozhatnak a rokonok, barátok és üzletfelek) de a gépen beállítható időmérő van, ami nagyon kényelmessé teszi a kísérletezést.

A Tefal és az Essencia főzőiskola támogatásával.



5 megjegyzés:

Sajtkukac írta...

Borzolod itt a kedélyeimet ezekkel a receptekkel folyton :-) Nem cserélünk időnként gépet? Ti addig ennétek egészséges párolt finomságokat, mi meg jó kis sülteket :-)
N
ui. a szárzeller nekem is jöhet. Bármikor, bármennyi.

Horasz írta...

Ez mar nekem is eszembe jutott, ugy ennek egy sult krumplit...

t3v, a szkeptikus írta...

én is figyelemmel követem, hátha rájövök, mit tud még azon kívül, hogy egyforma kockákra vágott dolgokat süt jó pénzért :)

t3v, az okostojas írta...

figyelemmel kísérem. Horasz hogy beelőzött!

Piszke írta...

Hát pont ezért kísérleteznék a gombócokkal, de biztos valami szemmelverés esete forog fennn...

Egyébként annyira nem eszünk mélyzsíradékban sült dolgokat, hogy ilyenre kevés ötletem akad, azt helyettesítené igazából a gép egészségesebb módon. Egyébként a kevés olaj plusz forró levegő kombó nagyon jól utánozza a sok olajban való pirítást, és nem is szárad ki a cucc, mert közben gőzölődik is, ez az előnye a gépnek még a kockák-csíkok alakzatnál is.:)

ha jól vannak eltalálva a sütési idők (mint nálam ;)) akkor tutira lehet menni omlós, de sült husi téren!

Related Posts with Thumbnails