2009. október 28., szerda

Vadas gomba


A vadas a kedvenc ételem. De sajnos igazán csak úgy a legjobb, ahogy anyukám készíti. Természetesen még soha nem sikerült pont olyanra, a krumpligombóc pedig, úgy látszik, örök kísérletezés tárgya marad a konyhámban. Ha gyorsan akarok vadast varázsolni, akkor viszont nem marhahúst párolok, hanem gombából készítem el, és a barna csiperke ad még egy kis erdei ízt is hozzá. Más, igazi erdei gombák tökéletesek lennének hozzá, de én egyszerűen nem merek belőlük piacon vásárolni.


Hozzávalók: (2 személyre)


40 dkg barna csiperke

2 ek. olaj

1 nagy babérlevél

1 kk reszelt vöröshagyma

10 dkg répa

1 tk só

10 dkg petrezselyemgyökér

10 szem feketebors

3 szem borókabogyó

1 késhegynyi mustár

2 tk citromlé

100 gr tejföl

1,5 dkg étkezési keményítő




Az apró gombák nagyobbacskáit kettévágtam, megtisztítottam. Az olajat felforrósítottam az Actifry készülékben, utánadobtam a gombákat, kevertem egyet rajtuk, és 3 percig pirítottam őket. Ezután hozzáadtam a zöldségeket, sót, fűszereket és 2 dl vizet. 10 perc után pótoltam a maradék vízzel. Simára kevertem a keményítőt 3 ek hideg vízzel, hozzáadtam a mustárt, citromlevet, és újabb 10 perc elteltével behabartam vele a készülékben illatozó levet. 1-2 percnyi kavargatás, így összesen alig félóra alatt kész is volt az ebéd.

Ha a mártást a levesben főtt marhahúshoz passzítjuk, akkor pedig gombával vadított majdnem vadast kapunk.


A Tefal és az Essencia Főzőiskola támogatásával.




5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hehe...
Azóta igenis megütöm anyós-após kókusztekercsének színvonalát...:-))) Muszáj volt. Akkor számíthatok rá, hogy Áron is függő lesz. Te jó ég, mi vár rám...:-)
Ági

nokedli írta...

miért nem találtam rá ma délután?
nem kellett volna 26 szakácskönyvet végignéznem vadas marhahúst keresve. nagyon tettszik a recept, én is majdnem így csináltam.

Piszke írta...

Ez egy nagyon egyszerű vadas szerintem, de nekem ez A Vadas, mivel kicsi koromtól kezdve ilyennek ismerem.:)

Nelli írta...

Kedves Piszke!Meg szeretném kérdezni, hogy nincs véletlenül több actifry-s recepted?

Piszke írta...

Van még, csak lehet, nincs címkézve, mind 2009okt-nov archívumban megtlálható!

Related Posts with Thumbnails