2009. június 22., hétfő

Egyszerű újfokhagymás házisajt grillezve



Csak a neve, az a hosszú és bonyolult... Egyébként meg annyira egyszerű, hogy joghurton és esetleg némi ízesítőn kívül semmi nem kell hozzá. Illetve egy nagy szűrő, meg gézlapok a patikából. Az meg nálunk mindig van a konyhafiókban, mivel egyetlen hétvégét sem úszok meg általában valamilyen nyiszálási vagy égési seb nélkül, nem is tudom, minek főz az, aki ügyetlen...

Hozzávalók:

1 kg (1000 gr) joghurt - ha házilag készítjük, házitejből, akkor megtestesült házitündérek vagyunk, de be kell valljam, ez nálam valami sajátmárkás termék volt

fél tk só

2 gerezd újfokhagyma



A tripla gézlapokkal kibélelt tésztaszűrőbe öntöttem a joghurtot, alá egy mély tálat tettem és beraktam a hűtőbe 2 napra. A sűrű, krémes masszába belekevertem a sót és az összezúzott újfokhagymát. (Ennyi elég szerintem, és az újfokhagyma finom és nem tolakodó lágy fokhagymaízt ad neki.) 5 nagyobb, kb 8 cm-es, 1 cm vastag korongot alakítottam belőle, egy pici 10 forintos nagyságú maradt ki, ő debütál partifalat álruhában az első képen...

A korongok alá egy tálcára vastag fehér papírszalvétát tettem, rá gézlapokat, és ugyanígy fölé is, majd ráraktam egy másik tálcát és egy nehezéket: egy doboz tejet. Újabb két napot töltött a hűtőben, és közben egyszer cseréltem a szalvétákat.


.

A grillezés az időjárásra tekintettel egy kontaktgrillen történt, és hiába teflonos, jól meg kellett olajozni, hogy a sajt ne tapadjon rá, és sütés közben is picit tologatni.a korongokat. Egyébként nagyon jól viselkedett, nem folyik szét, megtartja a formáját és puha kenyérrel, paradicsommal, olajbogyóval nagyon tuti kis vacsora lett belőle.

Ennyi joghurtból 25 dkg sajt lesz, az ízesítés pedig nincs kőbe vésve, fogok még rengeteg friss fűszernövénnyel is gyártani, ebbe-abba forgatni, csomagolni... a következő adag holnap készül.

Stahl Juditnál láttam a sajtgyártást, azt hiszem a Végre otthon! könyvében.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails