2009. április 9., csütörtök

Kakaós csiga


Sokmindent nem tudok "saját levében" gondolataihoz hozzátenni, talán csak annyit, hogy engem a mostani, a kakaós csiga nevet meg sem érdemlő péksütemények igazából valami derékszíjszerűségre emlékeztetnek, és szerintem nemcsak a gyerekek tologatják a tányér szélére a szélét... Viszont ha kerek formában helyezzük el - és ez egy 26 cm-esben is csak négyszemélyes, alig-egy-ebédre-való adag, akkor jelentős hosszban redukáljuk a nemkívánatos széleket.
Bár kelttésztában (is) Horváth Ilona rulez, most egy másik receptet próbáltam ki, és azt kell mondjam, abszolút hozza a 70-es, 80-as évekbeli Igazi Kakaóscsiga Íz-t.
Ha pedig az édes jó anyukánk/feleségünk nem gasztroblogger, akkor vágni se muszáj tortaszerűen,(fényképezésről már nem is beszélve) egyszerűen sorban eltépkedjük egymástől a tekercseket.

Hozzávalók:

30 dkg liszt

3 dkg élesztő

3 dl tej

1tk. cukor

2 tojás sárgája

3 dkg vaj

nagy csipet só

töltelék:

4 ek. kakaó

8 dkg cukor

10 dkg vaj


A mikróban meglangyosított lisztbe mélyedést csináltam, beleöntöttem 1 dl langyos tejet belemorzsoltam (vagy szórjuk, ha por) az élesztőt, megszórtam a cukorral és a széléből annyi lisztet kevertem hozzá, hogy lágy galuskatészta legyen belőlük a lisztkupac közepén. Letakartam, 15 perc múlva összedagasztottam a liszttel, a tejjel, a két tojás sárgájával és az olvasztott vajjal, és csak a legvégén sóztam. ( A tészta ekkor nagyon lágynak, majdnem egy sűrűbb nokedlitészta-állagúnak tűnik, de ez így helyes, később kénytelenek leszünk bele némi lisztet gyúrni úgyis a formázás során) Addig dagasztottam a mixer dagasztóspiráljával, míg szép fényes lett, és körben elvált a tál falától. ( Kb 5 perc :D)
Egy órát kelt a napsütötte konyhaablakban, azután (többször) jól lisztezett munkalapon átgyúrtam, és kb. 30x20-as - fél centi vastagságú - téglalappá nyújtottam.
Vajjal jól kikentem egy 26 cm-es forma oldalát, az aljára sütőpapír került, hogy ne égjen meg a kakaós cukor, a maradék vajat a tésztalapra kentem, a hosszanti széleket kicsit kihagyva megszórtam a cukorral elkevert kakaóval, feltekertem, 12 csigára vágtam, egyenletesen elosztottam a fomában, újabb fél órát kelt, majd 200 fokos sütőben 45 perc alatt sült meg. Az első 10 perc után jó lazán fóliával takarni, legalábbis az én sütőmben.




2 megjegyzés:

"saját levében" írta...

Nocsak, megugrik a hivatkozási indexem!
Komolyan sajnálom azt a rengeteg embert, akik reggelente megveszik azokat a száraz vackokat. És sehol egy puha csiga, vagy túrós batyu!

Unknown írta...

Én találkoztam már finom kakaós csigával abban a büfében ahova járok iskolába.
Nem tudom, hogy honnan veszik, de én is meglepődtem mikor megkóstoltam.
A külseje ropogós de mégis puha, az egész tésztája ruganyos és a tölteléke is el van találva.

Related Posts with Thumbnails