2008. május 15., csütörtök

Gyümölcstorta retro


Még emlékszem amikor gyerekkoromban megjelent a a gyümölcstorta-forma, az a cakkozott szélű fordítsd-ki-tölts-bele-valamit-díszítsd-fajta. Úgyhogy ez nekem mindig a gyerekkoromat idézi fel, és mivel szerintem minimális erőfeszítéssel igazán kellemes külsejű süteményt lehet vele gyártani ezért gyakran szoktam csinálni. Van is már pár képem ilyen meg olyan tortákról de mivel hamarosan beüt az eperszezon, ezért ez került most be ide. Úgy gondolom, ennél már csak akkor egyszerűbb ha készen vesszük, de az biztos nem lesz olyan finom...


Hozzávalók:(28 cm átmérőjű formához)

4 tojás
4 ek cukor
4 ek liszt
1 kk. sütőpor
csipet só

a krémhez:

50 dkg sovány tehéntúró (Plus)
8 dkg porcukor
1 tk. vaníliaaroma (vagy 2 zacskó vaníliáscukor)

25 dkg eper a díszítéshez
fél csomag zselatinpor az utasítás szerint elkészítve



A sütőt 180 fokra előmelegítettem.
A tojásokat szétválasztottam, a fehérjét habbá vertem, hozzáhabverőztem a cukrot, egyenként a sárgáját, aztán beleszitáltam a lisztet és vele együtt a sütőport, aztán a piskótatésztát a kilisztezett-kivajazott formába öntöttem( hiába teflonos ez már, nem merem csak úgy beleönteni, a bordázat muszáj, hogy szép legyen...) és 15 perc alatt megsütöttem.

Amíg sült, a túrót (igazából ez ugye teljesen krémszerű, sima és quark a becsületes neve) a többi hozzávalóval kikevertem; amikor a süti kihűlt, beletöltöttem a krémet, díszítettem az eperrel, és áthúztam egy kevés zselatinnal.

Ennyi...

6 megjegyzés:

miniMálna írta...

Szia!

Nagyon jól néz ki!
Hány cm-es tortaformában sütötted?

Piszke írta...

28!( a nagyobbik átmérője ) a hozzávalóknál be is írtam:))

Névtelen írta...

Hé! Ez az én gyerekkorom :-) Csak nálunk mindig vaníliás puding volt a tésztán, arra gyümölcs, általában valami piros és piros gyümölcszselé. Szerettem nagyon :-)

Piszke írta...

igen,nálunk is! csak mióta ilyen gasztro-izé lettem, a puding csak házi, de ez a túrós krém meg aztán a pudingnál is gyorsabb:)

emmi írta...

szia!

a barátnőmnek szülinapja lesz , szereti amrikát és a gyümölcstortát ezért azt találtam ki ,hogy egy amerikai zászló formájú tortával lepném meg .

tudnál esetleg tanácsot adni?

Piszke írta...

Kedves Emmi! ne haragudj, hogy csak most válaszolok, kicsit elcsúsztam a levelek letöltésével.

Csinálhatnád kerek formában ugyanígy, egyik (a felső negyed) a csillagok - bár hogy legyen kék az alap? - talán áfonya(dzsem) és pár marcipán csillag - vagy tejszínhab) a másik három negyedrész pedig szeletelt eper-tejszínhab( habfix-szel felverve)vagy túrókrém, tojás nélkül, kevés joghurttal és cukorral kikvereve - a sávoknak.
Alulra mindenképp eperdzsem vékonyan, hogy az eper ne áztassa el a piskótát.

Related Posts with Thumbnails